Nederlandse werknemers zijn crisismoe
20/07/2009 11:06
Unique Uitzendburo
Almere, 20 juli 2009 - Bijna zeventig procent (69) van de Nederlandse werknemers is de berichtgeving over de economische crisis meer dan zat. 37 procent van de respondenten geeft aan dat ze crisismoe zijn en dat ze de berichtgeving vermoeiend vinden. Nog eens 32 procent vindt de berichtgeving vervelend en zegt dat het tijd is voor goed nieuws. Unique Uitzendburo peilde de gevoelens rondom de berichtgeving over de recessie via een online onderzoek. In totaal reageerden 700 respondenten op de stelling 'De berichtgeving over de economische crisis is...'.
Naast deze resultaten denkt slechts elf procent dat de aandacht in de pers juist belangrijk is, zij blijven graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Een andere elf procent vindt de berichtgeving begrijpelijk aangezien het informatie is die iedereen aangaat. De overige negen procent vindt dat de berichtgeving over de crisis noodzakelijk is, aangezien we anders niet uit de crisis zullen komen.
Naast deze uitgesproken mening van werkend Nederland, onderzoekt Unique Uitzendburo in samenwerking met TNO de effecten van de crisis bij ondernemers in de MKB Marktmonitor. Dit onderzoek geeft inzicht in de mogelijke maatregelen van ondernemers als reactie op de huidige kredietcrisis en in de manier waarop ze zich voorbereiden op het economische herstel. Alle deelnemers van dit onderzoek krijgen een uitgebreid rapport met conclusies en aanbevelingen in november 2009 persoonlijk overhandigd. Er wordt een verdeling gemaakt per regio en branche, zodat ook intersectorale en regionale verschillen inzichtelijk zijn.
http://www.unique.nl