Ingezonden persbericht

Heineken en Boomerang Create bieden catwalkmoment voor modetalent

MARIELLE V/D GOUW WINT FASHION IN THE CITY AWARD

Amsterdam, 18 juli 2009 - Amsterdam International Fashion Week (AIFW )is dit jaar ook door Heineken ontdekt. De bierbrouwer riep al sponsor van AIFW onder het motto 'Fashion in the City 'ontwerpers op zich door Heineken te laten inspireren. De twintig beste creaties werden vanavond tijdens de opening van Fashion Week DOWNTOWN in Heineken the City geshowd. Op de schouders van de deskundige jury onder leiding van topontwerper Bas Kosters rustte vervolgens de zware taak om het beste jonge talent aan te wijzen. De beslissing was unaniem en snel gemaakt, Bas Kosters: "De keuze was snel en heel duidelijk gemaakt, de creatie van Marielle is fris, streetwear en Heineken." Marielle gaat met een cheque van ¤ 1000,- naar huis.

Talent in the City
Heineken zet zich graag in voor talent van nu. Of het nu gaat om muziek of fashion, de brouwer inspireert en stimuleert. Welke beginnende modeontwerper droomt er niet van een moment op de catwalk tijdens Amsterdam International Fashionweek DOWNTOWN? Heineken maakte in samenwerking met het creatieve netwerk van Boomerang Create deze onbetaalbare gebeurtenis vandaag mogelijk voor twintig talenten. Voor Marielle v/d Gouw uit Rumpt bleef het niet bij een catwalk moment. Haar streetwear en uitdagende ontwerp werd door topontwerper Bas Kosters en zijn jury bekroond met de Fashion in the City Award. Marielle heeft overigens geen modeopleiding gevolgd, maar vindt het geweldig om te ontwerpen, "maakt niet uit wat" aldus een stralende Marielle. Heineken zet overigens niet zijn eerste schreden in de modewereld. Afgelopen twee jaar ontwierpen topontwerpers Daryl van Wouw. En Bas Kosters een op Heineken geïnspireerde collectie. Heineken is dit jaar voor het tweede jaar sponsor van de AIFW,

Spetterende aftrap
Fashion in the City vormde zaterdag 18 juli de spetterende aftrap van International Fashion Week 2009. In Heineken in the City, de beleveniswinkel van Heineken aan de Amstelstraat in Amsterdam, waren alle fashion hotshots bijeen om de opening van de Amsterdamse modeweek te vieren. Winnaar Marielle v/d Gouw werd in het zonnetje gezet: "Wat een topdag! Het is te gek om je eigen ontwerp op de catwalk te zien, helemaal voor een beginnende ontwerper! De gevestigde modeontwerpers die hier zijn, mensen die me komen feliciteren, kortom: geweldig".

Heineken the City is een beleveniswinkel waar bezoekers geïnspireerd raken door de 'Heineken way of life'. Alle zintuigen worden geprikkeld en er zijn échte Heineken wannahaves te koop. Vier pijlers vormen samen het kloppende hart van Heineken the City: Fashion (mode), de Refreshing Sounds Studio (muziek), Tickets & Travel (reizen en events) en de Beershop (biergerelateerde producten). Daarnaast zijn er drie moderne Boardrooms die worden verhuurd aan gasten die behoefte hebben aan een inspirerende omgeving voor hun meetings. Zie voor meer informatie: www.heinekenthecity.nl.



Ingezonden persbericht