Ingezonden persbericht


Nieuwe versie Avaya one-X Agent stimuleert productiviteit en efficiëntie voor klantenservicemedewerkers op afstand

Nieuwegein, 17 juli 2009 - Avaya introduceert de nieuwe versie van haar krachtige desktop application suite voor klantenservicemedewerkers: Avaya one-X Agent. Deze nieuwe applicatie heeft een aantal upgrades ondergaan, waaronder een gestroomlijnde gebruikersinterface, ingebouwde videofunctionaliteit en verbeterde installatieopties. Deze eigenschappen verhogen de productiviteit en kostenefficiëntie van klantenserviceafdelingen, die steeds virtueler gaan werken. Daarnaast zijn medewerkers hierdoor flexibeler.

Onafhankelijk pan-Europees onderzoek in opdracht van Avaya wijst uit dat meer flexibiliteit de medewerkersproductiviteit met 51 procent kan doen stijgen. Avaya one-X Agent biedt klantenservicemedewerkers de mogelijkheid om vanaf elke locatie te werken: thuis, op het hoofdkantoor of op een andere locatie. Een gebruiksvriendelijke interface biedt snelle toegang tot alle geavanceerde functies die nodig zijn voor de hoogste kwaliteit aan klantenservice. De applicatie is toegankelijk vanaf elke pc en biedt dezelfde gebruikservaring en -opties als op kantoor.

De nieuwe versie van one-X Agent heeft een vernieuwde interface waarmee agents gemakkelijk verschillende klanten tegelijkertijd kunnen helpen. Dit vereenvoudigt de administratie voor de gebruiker en zorgt dat er meer klantproblemen tijdens het eerste gesprek worden opgelost. De gebruikersinterface biedt ook opties voor een geïntegreerde contactlijst met 'click-to-dial'- en 'drag-and-drop'-functionaliteit voor conference calls en doorschakelen. Zo kunnen de agents op een effectieve manier hulp van de juiste collega inroepen bij specifieke klantproblemen.

"Producten als one-X Agent stellen medewerkers in staat om vanuit huis net zo effectief te werken als op kantoor", zegt Jirina Yates, marketingdirecteur EMEA bij Avaya. "Dit betekent dat ze beter zijn uitgerust om aan alle klantwensen te voldoen en tegelijkertijd hun werk-privébalans kunnen optimaliseren."

"Avaya one-X Agent biedt bedrijven een manier om de gebruikservaring van hun agents op verscheidene vlakken aanzienlijk te verbeteren", zegt Sheila McGee Smith, brancheanalist en President van McGee-Smith Analytics. "De look & feel van de nieuwe interface is strak en modern, net als van de andere oplossingen uit de one-X-serie. Virtualisatie biedt verschillende thin client-mogelijkheden, waaronder Citrix, Sun Ray en VMware. Met de video-ondersteuning kunnen organisaties zich nog beter onderscheiden in deze uitdagende markt."

De virtuele eigenschappen van Avaya one-X Agent maken het voor bedrijven een nuttige tool om medewerkers in te schakelen op basis van expertise in plaats van hun locatie. Zo kan een telewerker via een laptop en een VPN-verbinding met Avaya one-X Agent flexibel werken op elke gewenste locatie en zich in een mum van tijd virtueel bij zijn of haar collega's op kantoor voegen. De oplossing gebruikt het Avaya Aura Communication Manager-platform voor de toegang tot zakelijke samenwerkingtools.

Door installatie via een standaard Microsoft Installer is Avaya one-X Agent eenvoudig aan te passen en draait geruisloos op de achtergrond - de gebruiker hoeft hiervoor niets te doen. Dit bespaart veel tijd en kosten die anders verloren zouden gaan aan het op elke pc afzonderlijk installeren van de software. Daarnaast kunnen beheerders centraal bepalen wie welke functionaliteiten krijgt toebedeeld, waardoor ze optimaal controle hebben over het applicatiegebruik van medewerkers op afstand.

Een andere belangrijke verrijking is de ingebouwde videofunctionaliteit van Avaya one-X Agent. Dit is een opkomende servicetool die beeldinteractie net zo eenvoudig maakt als een telefoongesprek. Het stelt thuiswerkers in staat via beeld met collega's te communiceren, maar ook communicatie met klanten is mogelijk via de pc of in-store kiosk. Videosamenwerking maakt deel uit van het groeiende aantal communicatiemogelijkheden van Avaya one-X Agent. De volgende versie, die later dit jaar verschijnt, omvat ook instant messaging en TTY (teletype).

####
Over Avaya
Avaya is wereldwijd marktleider in zakelijke communicatiesystemen. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert. Voor meer informatie: www.avaya.nl.