- PERSBERICHT -
Mindere tijden? Dan juist meer en mooier!
Margriet investeert anticyclisch
Hoofddorp, 17 juli 2009 - Vanaf komende week is Margriet totaal vernieuwd en elke week 124 pagina's dik. Het vrouwenweekblad investeert in de toekomst, juist in deze economisch mindere tijden.
Maar liefst 124 pagina's dik. En letterlijk in het hart van het blad: Het HART. Een 24 pagina's tellend katern vol human interest artikelen. Maar dat is nog niet alles. Er is nog meer nieuw aan Margriet. Een nieuwe jas. Nieuwe typografie, fotografie, vormgeving en een nieuw logo. En ook: nieuwe rubrieken en nieuwe columnisten, onder wie Yvon Jaspers.
Positief signaal
Waarom al deze Margriet-veranderingen? "Om een energiek en positief signaal af te geven," zegt hoofdredacteur Leontine van den Bos. "Zowel aan lezeressen als aan de advertentiemarkt. Omdat Margriet het in de huidige tumultueuze markt relatief goed doet, en we ons mogen verheugen in een grote groep loyale lezers en adverteerders. Om die loyaliteit te belonen wil Margriet lezeressen en adverteerders nóg meer bieden."
Groot vertrouwen
Ze is blij dat Sanoma blijft investeren in één van haar grootste tijdschrifttitels. "Het geloof en vertrouwen in Margriet blijft onverminderd groot. En daar horen toekomstgerichte investeringen bij."
De nieuwe Margriet ligt vanaf vrijdag 24 juli in de winkel.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers:
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (
Ingezonden persbericht