Kalydo: eerste online 3D game platform beschikbaar via Netlog


Netlog stelt innovatieve Kalydo 3D browsergames voor aan haar leden

EINDHOVEN, 20090715 -- Netlog, één van de grootste sociale netwerken met ruim veertig miljoen leden en vooral populair bij Europese jongeren, gaat de innovatieve 3D browsergames van Kalydo aan al haar leden aanbieden. Deze samenwerking bevestigt de stijgende trend van de migratie van media en games naar sociale netwerken. Het interactieve aspect van gamen met vrienden via een sociale netwerksite zoals Netlog krijgt de overhand. Op Netlog worden er elke dag wereldwijd ongeveer 1,5 miljoen games gespeeld. In Nederland staan in 2007 totaal 1,28 miljoen online gamers geregistreerd. De eerste Kalydo games kunnen vanaf vandaag door de Netlog leden gespeeld worden.

Games, en vooral de zogenaamde reclamegerelateerde `advergames' maken al langer deel uit van sociale netwerken. Het is echter de eerste keer dat op grote schaal dergelijke hoogwaardige 3D entertainmentgames aangeboden worden als integraal onderdeel van een sociaal netwerk. Leden van Netlog krijgen toegang tot het totale aanbod Kalydo games, waarbij ze gebruikmaken van hun bestaande gebruikersprofiel, vrienden en credits.

Het online game platform van Kalydo (www.kalydo.com) kenmerkt zich door een aanbod van verschillende innovatieve, gebruiksvriendelijke en zeer hoogwaardige 3D online games. Daarnaast hanteert Kalydon het "Pay As You Go" principe: de speler betaalt een bedrag per minuut. Games krijgt de speler in z'n bezit door te spelen. Zodra de prijs van de game is gehaald, is de game gratis. Iedereen ontvangt zo'n 50 minuten gratis speeltijd om het te proberen. Spelvoortgang en score worden automatisch bewaard; een speler kan vanaf elke gewenste locatie doorspelen. Dit jaar is Kalydo tevens gestart met het porten van een aantal games naar iPhone en Wii. Later dit jaar zal hierover meer bekend worden gemaakt.

De integratie van de Kalydo games in Netlog is integraal onderdeel in de bedrijfsvoering van Eximion, het Nederlandse bedrijf achter het innovatieve games platform. "Het traditionele concept waarbij je gebruikers probeert te binden aan je eigen website verliest terrein, waar sociale netwerken juist blijven groeien. Het is dan ook een logische stap om onze games naar de gebruikers toe te brengen door middel van integratie in een populair sociaal netwerk. Netlog is voor ons de partner bij uitstek, met een bereik van meer dan 50 landen en 30 talen." zegt Doki Tops - CEO bij Eximion.

Netlog onderstreept deze constante migratie van media richting sociale netwerken, het beschikbaar stellen van Kalydo is een zeer belangrijke stap in de groei van de games sectie op Netlog. Het aanbieden van kwaliteitsvolle spellen biedt de speler meer flexibiliteit in online spelplezier. Het is voor Netlog daarom een logische stap om de games naar de gebruikers toe te brengen door middel van de integratie van Kalydo in een populair sociaal netwerk. Netlog leden vinden Kalydo via nl.netlog.com/apps/Kalydo.

Over Eximion
Eximion is de Nederlandse ontwikkelaar van het open online game platform Kalydo, dat het mogelijk maakt console kwaliteit games in de browser te publiceren. Niet alleen Eximion ontwikkelt games voor het Kalydo platform, ook andere ontwikkelaars mogen games op platform publiceren en profiteren van het slimme verdienmodel.
Eximion is één van de meest innovatieve jonge, op technologie en games gespecialiseerde ondernemingen in Nederland. In 2007 werden ze door de Quote bestempeld als één van de Fast 50 (snelst groeiende bedrijven) en behaalde ze in 2009 de 38e plaats in de MKB Innovatie top 100. OpenSocial werd door Kalydo ruim voor de introductie al live gebruikt. Kalydo richt zich verder op integratie in de bekende sociale netwerken en uitbreiding van haar games aanbod. De kwalitatief hoogstaande games van Kalydo zetten een nieuwe standaard op het gebied van webgames. De games zijn hierdoor ook uitermate geschikt voor andere platformen.

Over Netlog
Netlog is een `social network platform' dat werd opgericht door Toon Coppens en Lorenz Bogaert in 2003. Vandaag wordt Netlog wereldwijd door meer dan 45 miljoen mensen gebruikt in 30 verschillende talen. Vooral jongeren vinden hun weg naar Netlog om te interageren met vrienden of om nieuwe mensen te leren kennen. Ook populair zijn de nieuwe games op Netlog en de veelheid aan skins die gebruikers als achtergrond op hun profiel kunnen plaatsen.
In 2009 introduceerde Netlog ook het Brand Integration Platform dat merken toelaat om aanwezig te zijn in de dagelijkse online ervaring van jongeren. In datzelfde jaar kreeg Netlog ook de Mashable Award voor Best Mainstream Social Network en werd het door de Vlaamse Overheid verkozen tot Meest beloftvolle onderneming van het jaar.