Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Social media monitoring wordt volwassen met Alterians overname van marktleider Techrigy

Marketeers kunnen nu de meningen van consumenten gebruiken als integraal onderdeel van hun online en offline marketingstrategie

Hilversum, 15 juli 2009 - Alterian (LSE: ALN), internationaal leverancier van een Geïntegreerd Marketing Platform, kondigt aan dat zij Techrigy overneemt, een wereldwijde speler in social media monitoring en analytics software. Alterian voegt daarmee social media toe aan haar platform dat het beste uit offline- en online marketing combineert en stelt een gratis evaluatieversie ter beschikking van het Techrigy SM2 product. Deze overname vindt plaats na wederom een succesvol jaar voor Alterian, waarin 73% groei werd gerapporteerd voor het fiscale jaar dat eindigde op 31 maart 2009.

Alterians overname van Techrigy maakt een fundamentele verschuiving mogelijk van massamarketing naar marketing gebaseerd op betrokkenheid en interactie met het individu. De uitbreiding van Alterians bestaande productportfolio met de social media monitoring oplossing van Techrigy houdt in dat marketeers nu voor het eerst in staat zijn om een volledig beeld te krijgen van het marketinglandschap, door te luisteren naar de online conversaties van hun klanten. Ze zijn nu in staat reacties van klanten op marketingcampagnes te volgen en interpreteren, ongeacht het kanaal. Maar ook het monitoren van merkreputatie, het identificeren van beïnvloeders, concurrentieanalyse en marktonderzoek behoren tot de mogelijkheden. Dit geeft marketeers een unieke mogelijkheid om de stemming van de markt te volgen. Ze zijn daarmee in staat een volwassen social media dialoog met de consument aan te gaan, om vervolgens intelligente, op de doelgroep afgestemde beslissingen te nemen rondom hun marketingprogramma's.

Social media, online content en de mening van consumenten zijn heden ten dage volwaardige onderdelen van de manier waarop een merk door klanten en partners wordt beleefd. Jeremiah K. Owyang, auteur van "Social Media Playtime is Over", Forrester Research, 16 maart 2009, merkt op dat "...marketeers moeten social media een vast onderdeel maken van hun marketing, waarbij ze de toegevoegde waarde ervan moeten meten en aantonen en in hun marketingactiviteiten integreren." Dit maakt dat social media monitoring en analytics vandaag de dag een noodzakelijk onderdeel moet zijn van hun marketing - voorbij het stadium van alleen monitoren of experimenteren. Door het integreren van Techrigy's producten met het Alterian Geïntegreerde Marketing Platform, loopt Alterian voorop bij het toegankelijk maken van social media binnen de marketing mix.

Gratis evaluatieversie
Om marketeers up-to-speed te brengen met deze materie, stelt Alterian een gratis evaluatieversie beschikbaar van het Techrigy SM2 systeem, 'Freemium', aan zowel haar 1100+ klanten en 150 business partners alsook andere organisaties die de krachtige mogelijkheden willen verkennen die social media monitoring hen biedt. Deze versie kan worden opgewaardeerd naar een volledige versie die op abonnementsbasis wordt aangeboden.

"Social media monitoring en analytics zijn complexe onderwerpen. Social media en Web 2.0 toepassingen ontwikkelen zich en veranderen zo snel dat slechts bedrijven die zowel de social media materie doorgronden alsook de traditionele marketing analytics volledig beheersen, zullen slagen in deze 'emerging space' ," zegt David Eldridge, CEO van Alterian. "Door het combineren van Alterians platform met Techrigy's SM2 technologie, beschikken marketeers nu over een complete, praktische en makkelijk te bedienen oplossing om een volledig beeld te krijgen van hun doelgroepen, om zodoende de merkbeleving te verbeteren en omzet te verhogen. Marketing maakt momenteel een revolutie door. De dagen van massamarketing, ongerichte email blasts en brochure-ware websites lopen ten einde. Marketeers moeten het individu een aantrekkelijke boodschap bieden en een één-op-één dialoog aangaan. De toevoeging van Techrigy aan het Alterian platform versterkt onze mogelijkheden om marketeers een holistisch beeld te bieden over het social media gedrag van klanten. Dit kan vervolgens worden toegepast op de gehele marketing mix. Met ons platform hebben ze tevens direct de tools ter beschikking om de relatie tussen het bedrijf en haar zijn klanten te versterken."

Aaron Newman, oprichter en president van Techrigy Inc., voegt toe, "De aankondiging van vandaag is een grote stap in de geschiedenis van SM2 en die van social media monitoring. We zien dit niet als het einde van Techrigy maar als het begin van iets veel groters. Door onderdeel te worden van het Alterian merk en de integratie met het Alterian Geïntegreerde Marketing Platform, wordt SM2 voortaan een integraal onderdeel van de beschikbare hulpmiddelen voor de marketeer. Social media monitoring en analytics krijgen daarmee een prominente plaats binnen de marketingactiviteiten. We zijn uitermate blij deel uit te maken van deze online marketing revolutie én het Alterian team.

Over Alterian
Alterian-software helpt duizenden marketeers wereldwijd met het ontwikkelen en uitvoeren van relevante en aansprekende online en offline marketingactiviteiten. Dat is mogelijk met oplossingen voor databasemarketing, analytics, operational marketing, e-mail, web content management (CMS) en social media monitoring. Alle Alterian-oplossingen zijn onderdeel van één Geïntegreerd Marketing Platform. Kijk voor meer informatie op www.alterian.nl.

Over Techrigy
Techrigy SM2 is de social media monitoring en analytics tool bij uitstek voor PR- en marketing professionals. Techrigy is opgericht in 2006, met het doel om transparantie te creëren in de social media space voor eenieder die verantwoordelijk is voor online merkreputatie. SM2 combineert een gigantisch data warehouse met daarin online conversaties, met state-of-the-art analyse en reporting tools.



Ingezonden persbericht