Ingezonden persbericht


PERSBERICHT: Design Bridge ontwikkelt complete visuele identiteit voor nieuwe hogesnelheidstrein Fyra

Op 7 juli hebben NMBS en NS Hispeed de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra voor het traject Amsterdam - Brussel gepresenteerd. Internationaal branding agency Design Bridge was verantwoordelijk voor de branding van deze hogesnelheidstrein. Een omvangrijk project waarbij vanuit een heldere merkstrategie de identiteit is doorvertaald naar het logo, de huisstijl en uiteindelijk zelfs het interieur en exterieur van de trein mede werd vormgegeven. Het resultaat is een krachtige identiteit die niet alleen betrouwbaarheid en gemak uitstraalt maar die daarnaast ook sprankelend en uitnodigend is.

De nieuwe korte en krachtige merknaam Fyra staat voor het getal vier in het Zweeds, de synthese van het belangrijkste routenetwerk, de vier belangrijkste steden Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Het dynamische logo vormt een brug tussen deze steden. De visuele identiteit van Fyra kenmerkt zich door een rood universum. De kleur rood is gekozen vanwege de duidelijke associaties die goed passen bij de merkpositionering van Fyra. Rood is kenmerkend voor: vonken, sprankelend vuur, snelheid, comfort, uitnodigend, passie en energie. De rijkdom en diversiteit van het Fyra kleurenpallet symboliseert de varieteit aan keuzes in producten en diensten, passend bij vele verschillende types klanten. De kleur magenta brengt het merk dat beetje extra glamour die hoort bij een treinreis van 250km per uur.

www.designbridge.com www.fyra.com