Ingezonden persbericht


PERSBERICHT: Karwei lanceert nieuwe website vol decoratie- en klusideeën

Rich content website met snelle toegang tot stijladviezen en klusbeschrijvingen op basis van Alterian CME Morello

Hilversum, 14 juli 2009 - Bouwmarkt Karwei, onderdeel van Intergamma, heeft in juni een totaal vernieuwde site gelanceerd. De website is gebaseerd op web content management systeem Alterian Content Manager Enterprise Edition (CME) Morello en is door internetbureau Strawberries ontwikkeld en geïmplementeerd. Karwei positioneert zich als de decoratieve bouwmarkt en daar speelt de website maximaal op in met stijladviezen en uiteenlopende adviezen van stylistes in tekst en beeld. Op het gebied van klussen biedt de site stappenplannen en (video)instructies. Kwalitatief onderzoek toont aan dat de retentie en de gemiddelde tijd dat bezoekers op de site zijn sinds de lancering is verviervoudigd.

De website www.karwei.nl is een belangrijk instrument om traffic voor de Karwei-winkels te genereren en draagt bij aan de versterking van het merk. Uit onderzoek naar de wensen van klanten en prospects bleek dat bezoekers vooral op zoek zijn naar inspiratie en ondersteuning bij het uitvoeren van klussen. De vernieuwde site komt klanten op beide vlakken maximaal tegemoet. Naast diverse stijladviezen kunnen bezoekers met de stijlkiezer hun ideale ruimte in huis decoreren met diverse soorten en kleuren verf en behang. Naast instructievideo's en klusadviezen is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een boodschappenlijst van de benodigde materialen te printen voor het winkelbezoek

Tijdens het selectieproces voor het nieuwe CMS stonden gebruikersvriendelijkheid, openheid van het platform en schaalbaarheid centraal. Al in de presentatiefase bleek dat Alterian CME Morello aansloot bij deze eisen. Dat werd bovendien bevestigd door diverse referenties. Andere meer technische argumenten waren het open karakter van het CMS waardoor Karwei ook in de toekomst eenvoudig nieuwe functionaliteit en applicaties kunnen toevoegen. Op die manier kan Karwei blijven inspelen op de wensen van haar klanten. Naast eenvoudig beheer is het dan ook mogelijk om content en of functionaliteit te hergebruiken.

Internetmanager Anouk Renaud zegt over de nieuwe site: "Internet is een belangrijk onderdeel van onze mediamix. We willen online zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze klanten als het gaat om de functionaliteit, opmaak, navigatie en content. De interactie en rich media functionaliteit die we daarvoor inzetten, is eenvoudig te integreren in Alterian CME Morello. Ondanks deze complexiteit blijft het CMS eenvoudig te beheren en kunnen we snel content en andere services toevoegen en aanpassen. Daarmee kunnen we klanten ook in de toekomst alles bieden wat ze van onze site verwachten."

Ger Kors, directeur Alterian: "De veelzijdigheid van deze website onderstreept de flexibiliteit die Alterian CME Morello organisaties biedt. Door de heldere structuur die het CMS biedt, gaat deze ontwikkeling niet ten koste van het beheergemak en het overzicht. Gebruikers kunnen nieuwe elementen snel integreren en content toevoegen. Op die manier is Karwei in staat de online verwachtingen van haar klanten optimaal in te vullen.

"Karwei wilde het niveau voor websites in de doe-het-zelf sector verhogen. Wij hebben die doelstelling ingevuld door een rich content-site te ontwikkelen. Het was onze uitdaging om from scratch een site te creëren die klanten aanspreekt op hun interesses en ze motiveert om aan de slag te gaan. Tegelijkertijd moest alle functionaliteit en content ook goed te managen zijn. Dat laatste was een belangrijk argument om de site op Alterian CME Morello te baseren. We zijn trots dat de eerste onderzoeksresultaten uitwijzen dat vernieuwde Karwei-site bijzonder goed bezocht wordt", zegt Tijn Braun, partner bij Strawberries.

Annet Blanken
Marketing Communications

t: +31 (0)356 257 890
m: +31 (0)652 437 191
e: annet.blanken@alterian.com

Alterian | www.alterian.com | LSE:ALN

Naarderweg 16, 1217 GL Hilversum, Netherlands | t: +31 (0)35 625 7890 | f: +31 (0)35 625 7899 Trade register nr. 32077736, K.v.K. Gooi- en Eemland, Netherlands | VAT Number: NL 8084.07.934.B.01

Webinar: Persuasive Content - Using Your Website to Grow Your Customer Experience Thursday, July 16th

Download: The Little Book of Integrated Marketing
Get your copy today!

Over Alterian
Alterian(LSE: ALN) levert wereldwijd aan meer dan 1000 organisaties het geïntegreerde Alterian Marketing Platform. Door de unieke combinatie van content management, email, analytics, database- en operationele marketing op een gemeenschappelijke data infrastructuur, is het platform van Alterian een praktische en kostenefficiënte oplossing voor marketeers om klanten optimaal te leren kennen en bedienen. Meer informatie op www.alterian.nl