Ingezonden persbericht


Persbericht

14 juli, 2009

Cognizant presenteert uitgebreid platform om vernieuwde manier van testing te promoten

Cognizant, dienstverlener in IT-consultancy en Business Process Outsourcing (BPO), kondigt de lancering van een uniek en breed platform aan dat ervoor zorgt dat de organisatie vernieuwing en meerwaarde kan leveren op het gebied van testing. Het platform is onthuld door Mohammed Zahoor, IT directeur bij PEMCO verzekeringen en klant van Cognizant.

Het platform is ontwikkeld door Cognizant's testing-afdeling en zorgt voor ideeënvorming en snellere kennisdeling. Daar worden kosten en tijd bespaard, doorwordt testing eenvoudiger en bevordert het de kwaliteit. Het platform maakt het verder mogelijk om het belang en de aanpasbaarheid van vernieuwingen in testing-projecten statistisch te verifiëren. Cognizant heeft ook een user group in het platform gecreëerd. Tijdens deze user-bijeenkomsten gaan IT- en businessexperts het platform evalueren en de ideeën die eruit naar voren komen verder vormgeven.

"Tijdens de huidige verandering in de economie, business en IT is het belangrijk om deze platforms in te zetten om kwaliteit te waarborgen en concurrentievoordeel te behalen", zegt R. Chandrasekaran, President en Managing Director Global Delivery bij Cognizant. "Organisaties zetten steeds vaker testing in om productiviteit en inzet te verhogen en kosten te verlagen. Of het nu gaat om het integreren van verschillende platforms, het verlagen van de time-to-market of het verbeteren van de klantervaring met applicaties. Bij Cognizant streven we er constant naar om meerwaarde te leveren aan onze klanten met behulp van kostenoptimalisatie, voorspelbare kwaliteit en meer snelheid. Cognizant's brede dienstverlening, diepe domeinervaring, Centers of Excellence en focus op vernieuwing zorgen ervoor dat we onszelf positioneren als vooraanstaande denkers op het gebied van testing. Dit nieuwe platform is een mijlpaal in de groei van onze testing-afdeling."

"Wij feliciteren Cognizant met de lancering van dit innovatieve platform", zegt Mohammed Zahoor. "We zijn blij dat we hebben samengewerkt met Cognizant's testing-afdeling bij het opzetten van PEMCO's testing-centrum, winnaar van Computerworld's Laureate Award 2009. Zelfs met een strakke deadline, heeft Cognizant zich volledig ingezet om de testing doorlooptijden te verlagen en de Lean Six Sigma methodologie toe te passen. Daarnaast heeft de organisatie de testing-taken bij PEMCO geoptimaliseerd en ons ondersteund bij het tijdig afronden van de volledige testcyclus."

(357 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Cognizant
Cognizant (Nasdaq: CTSH) is een vooraanstaande dienstverlener in IT, consultancy en Business Process Outsourcing (BPO). Cognizant werkt samen met klanten om hun business sterker te maken. Zij doen dit met hun wereldwijde kennis van technologie, innovatie en de industrie. Met meer dan 50 locaties wereldwijd en zo'n 63.700 medewerkers (31 maart, 2009) combineert de organisatie een uniek onsite/offshore leveringsmodel met een cultuur gericht op klanttevredenheid. Cognizant is genoteerd op de NASDAQ-100 Index en de S&P 500 Index. Verder is Cognizant een Forbes Global 2000-organisatie en wordt genoemd als top IT-organisatie in BusinessWeek's Hot Growth en Top 50 Performers. Meer informatie: www.cognizant.com.

About Cognizant's Testing Practice
Cognizant's Testing practice is an independent business unit within Cognizant, focused on verification and validation of applications. With the establishment of this business unit in 2001, Cognizant pioneered the concept of an independent Testing practice. Since then Cognizant's Testing practice has grown organically to more than 9,000 career testers, testing code written by Cognizant as well as by third parties, including clients and competitors. Over 75 percent of the code tested by Cognizant is developed by clients or third-party vendors. Cognizant's Testing practice is organized by areas of industry specialization - such as financial services, insurance, healthcare, manufacturing/retail, and telecommunication, media and entertainment. This alignment helps leverage Cognizant's domain expertise and provide domain-aligned testing, a critical success factor for independent software testing.