FloraHolland
+ Overzicht benaderde softwareleveranciers
Ervaringen met gewijzigde fustprocedure
BLEISWIJK (13 juli 2009) - Sinds 1 juli is de innameprocedure op
FloraHolland Bleiswijk voor fust gewijzigd. De belangrijkste wijziging
is dat de klant zelf de fustbon schrijft en een handtekening voor
akkoord zet. Door het creëren van een officieel overdrachtsmoment bij
de inname en uitgifte van fust, wil FloraHolland Bleiswijk zowel klant
als medewerker beschermen tegen onjuist gebruik van de logistieke
middelen.
Door de klant zelf de fustbonnen te laten schrijven en een
handtekening voor akkoord te laten zetten, heeft FloraHolland
Bleiswijk de procedure verscherpt. Veel klanten dragen op een
positieve manier bij aan de nieuw ingevoerde fustprocedure. Op een
paar verbeterpunten na, is FloraHolland Bleiswijk dan ook tevreden
over het verloop.
Nog niet alle klanten voorzien de fustbon van een handtekening. Harrie
Luijs, teamleider Serviceprocessen: "Klanten roepen wij graag op om
hier opmerkzaam op te zijn, want zonder handtekening kan het fust niet
worden ingenomen. Om onze klanten te ondersteunen bij het invullen van
de fustcodes, staan op alle meermalige FH containers/fusten, met
uitgezonderd van de grijze bakken, de fustcodes in het plastic
gegraveerd."
De procedure blijkt nog niet volledig ingedekt te zijn tussen 05.00 en
06.00 uur. Na de vakantieperiode zal hiervoor naar een oplossing
worden gezocht. Doordat klanten de gegevens al hebben ingevuld,
voordat ze aan de balie komen, is de balie nu drukker dan voorheen op
bepaalde momenten, maar is de doorstroming ook een stuk sneller.
Heeft u vragen over de fustprocedure? Stel uw vraag aan een van de
medewerkers van de afdeling Serviceprocessen! Zij staan u graag te
woord.