Gemeente Terneuzen

Splinternieuwe publieksbalie opent deuren

persbericht

De nieuwe publiekshal van het stadhuis in Terneuzen is vandaag in gebruik genomen. Linda van Bremen-Kesteloo was vanochtend om 8.30 uur de allereerste bezoeker en kreeg om die reden een bosje bloemen uit handen van loco-burgemeester Co van Schaik.

Vanaf vanochtend kunnen inwoners en andere klanten met hun vragen terecht bij de nieuwe publieksbalie. Deze nieuwe ruimte is tussen de bestaande gebouwen van de gemeente Terneuzen aan het Stadhuisplein gesitueerd. Naast de gemeentelijke dienstverlening, is ook het UWV WERKbedrijf op deze plek gevestigd. Voorheen huisde het UWV WERKbedrijf aan de Rosegracht in Terneuzen.

Spil in het vraaggericht concept

In deze nieuwe multifunctionele ruimte kunnen alle klantcontacten plaatsvinden, ondersteund door uitgebreide moderne faciliteiten. Dat betekent dat er niet alleen balies zijn voor de afhandeling van diverse gemeentelijke producten, maar dat er ook gesprekken over bijvoorbeeld vergunningaanvragen plaats kunnen vinden. Dat kan aan de diverse balies of in aparte spreekkamers bij privacygevoelige gesprekken.De nieuwe publieksbalie is een belangrijke spil in het vraaggericht concept van de gemeente. Vanuit deze vraaggerichte vernieuwing heeft de gemeente al diverse onderdelen veranderd om de dienstverlener makkelijker en sneller te laten verlopen. Zo is er begin dit jaar een nieuwe organisatie-indeling doorgevoerd en is er een nieuwe website gelanceerd. Ook heeft de gemeente het gebruik van het callcenter uitgebreid om bellers sneller van een antwoord te voorzien.

Antwoord©

De gemeente past bij de vernieuwingen het landelijke Antwoord©-concept toe. Volgens dit dienstverleningsconcept zijn gemeenten vanaf 2015 een herkenbaar en toegankelijk loket voor nagenoeg alle vragen aan de overheid. Daaronder valt bijvoorbeeld de invoering van een nieuw centraal telefoonnummer. Dat nummer (tel. 14 - 0115) is vanaf vandaag officieel in de lucht. Er hoort tevens een uitgebreide digitale kennisbank bij Antwoord©. In deze kennisbank zitten naast gemeentelijke informatie ook vragen en antwoorden van andere overheidsinstanties, zoals ministeries, waterschappen en provincies.

Bereikbaarheid

Inwoners van de gemeente kunnen ongewijzigd gebruik maken van de andere vestigingen van de gemeente, in Axel en Sas van Gent. De openingstijden van Terneuzen en Axel zijn aangepast, alsook de tijden van de telefonische bereikbaarheid. Voor meer info over bereikbaarheidsgegevens zie: www.terneuzen.nl