Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Nota Inkoopbeleid gemeente

In de nota Inkoopbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug 2009 wordt beschreven wat de definitie is van inkoop. Het inkoopproces (het tactische en operationele deel van inkoop) wordt beschreven. De inkooporganisatie (dit is het strategische deel van inkoop) wordt beschreven aan de hand van een model. Als laatste wordt aangegeven binnen welke juridische kaders inkoop valt. Ook beschrijft de nota de visie op inkoop en de bestuurlijke doelstellingen. Er wordt een vertaling gemaakt van de doelen naar inkoopbeleid.

Tenslotte geeft de nota weer dat sprake is van een groeimodel naar een professionele inkooporganisatie en biedt inzicht in de aanvullende stukken en instrumenten die naast het beleid
bij inkoop te hanteren zijn.

Doel nota
Deze nota vormt de basis voor de uitbouw tot een professionele inkooporganisatie en geeft inzicht in de rol die inkoop speelt om bestuurlijke en organisatorische doelen te bereiken. Bestuurders en inkopers kunnen deze nota hanteren als basisdocument op het gebied van de gemeentelijke inkoop. Voor inwoners en bedrijven geeft de nota weer hoe de gemeente omgaat met inkoop.

De uitgangspunten van het inkoopbeleid uit deze nota worden na vaststelling uitgewerkt in een Inkoophandboek.

Download hier:

* de nota Inkoopbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug 2009 (pdf, 266 kb)

Laatst gewijzigd: 13 juli 2009