Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Nota Inkoopbeleid gemeente
In de nota Inkoopbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug 2009
wordt beschreven wat de definitie is van inkoop. Het inkoopproces (het
tactische en operationele deel van inkoop) wordt beschreven. De
inkooporganisatie (dit is het strategische deel van inkoop) wordt
beschreven aan de hand van een model. Als laatste wordt aangegeven
binnen welke juridische kaders inkoop valt. Ook beschrijft de nota de
visie op inkoop en de bestuurlijke doelstellingen. Er wordt een
vertaling gemaakt van de doelen naar inkoopbeleid.
Tenslotte geeft de nota weer dat sprake is van een groeimodel naar een
professionele inkooporganisatie en biedt inzicht in de aanvullende
stukken en instrumenten die naast het beleid
bij inkoop te hanteren zijn.
Doel nota
Deze nota vormt de basis voor de uitbouw tot een professionele
inkooporganisatie en geeft inzicht in de rol die inkoop speelt om
bestuurlijke en organisatorische doelen te bereiken.
Bestuurders en inkopers kunnen deze nota hanteren als basisdocument op
het gebied van de gemeentelijke inkoop. Voor inwoners en bedrijven
geeft de nota weer hoe de gemeente omgaat met inkoop.
De uitgangspunten van het inkoopbeleid uit deze nota worden na
vaststelling uitgewerkt in een Inkoophandboek.
Download hier:
* de nota Inkoopbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug 2009 (pdf, 266
kb)
Laatst gewijzigd: 13 juli 2009