Grote verschillen in schade-afhandeling reisverzekeraars
13/07/2009 08:50
Independer.nl
Niet alle verzekeraars handelen schades af tot volle tevredenheid van de klant, zo blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Independer.nl. ZLM heeft de meest tevreden klanten en scoort een 8,2. Over Proteq zijn klanten het minst tevreden. Dit uit zich in een score van 6,0.
In het algemeen zijn klanten tevreden over hun reisverzekeraar. Gemiddeld scoren zij een 7,2. De regionale verzekeraar ZLM, alleen actief in Zeeland en Noord-Brabant, krijgt van haar klanten de hoogste waardering (gemiddelde van 8,2). De best gewaardeerde landelijke verzekeraar is Centraal Beheer Achmea (7,6). De verzekeraars die de lijst sluiten zijn Delta Lloyd en Proteq met beiden een 6,5. ASR Verzekeringen en Zilveren Kruis Achmea hebben zich ten opzichte van het laatste onderzoek verbeterd (beide + 0,3).
Independer.nl voert sinds 2005 een permanent klanttevredenheidsonderzoek (Independer Consumenten Monitor) uit onder bezoekers die een vergelijking maken van reisverzekeringen op de website. Alle bezoekers wordt gevraagd de dienstverlening van hun verzekeraar te beoordelen. Zij mogen hun een rapportcijfer geven (1-10) voor de aspecten:
- klaarstaan voor klanten
- beloften nakomen
- schadeafhandeling
De resultaten van dit klanttevredenheidsonderzoek hebben betrekking op de periode 17 april 2008 t/m 16 juni 2009. Een aantal verzekeraars is niet in het overzicht opgenomen, omdat er te weinig beoordelingen over hen waren ontvangen.
De resultaten van dit onderzoek kunt u in tabelvorm bekijken via onderstaande link:
http://weblog.independer.nl/onderzoek/onderzoeksresultaten-icm-reisverzekering-juli-2009/
http://www.independer.nl