Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
Velsen, 2 juni 2009
Samenwerking UDC en gemeente Velsen benadrukt met drie speciale Dance Valley acties
Op 11 juli 2009 zal Dance Valley haar vijftiende editie beleven in het prachtige recreatiegebied Spaarnwoude in de gemeente Velsen. Tijdens deze vijftien jaar heeft de goede samenwerking tussen organisator UDC en de gemeente Velsen er voor gezorgd dat een kleinschalig festival gericht op een (toen) nieuwe muziekstijl kon uitgroeien tot één van de meest toonaangevende dance events ter wereld.
De betrokkenheid van de gemeente Velsen bij Dance Valley zal dit jaar extra zichtbaar zijn dankzij hun aanwezigheid op het Dance Valley terrein. Bovendien heeft UDC een actie opgezet om de lokale middenstand meer bij het festival te betrekken. Drie speciale acties die zijn opgezet rond Dance Valley dit jaar zijn:
IJMUIDEN AAN ZEE NAGEBOUWD OP DANCE VALLEY
Zo zal dit jaar IJmuiden Aan Zee in het klein nagebouwd worden op het Dance Valley terrein, inclusief water, strandhuisjes, cocktails en alle zaken zo typerend voor IJmuiden aan Zee. Bovendien zal kiteparadise Het Coraaltje aanwezig zijn om te laten zien wat er allemaal mogelijk is voor wind- en watersport in IJmuiden aan Zee. Zo krijgen de bezoekers een duidelijk idee wat er in de gemeente Velsen nog meer te doen is behalve dansen bij Dance Valley.
DANCE VALLEY KRASLOTEN
UDC zal samen met het MKB Velsen en Horeca Nederland afdeling Velsen via zo'n 25.000 krasloten 50 tickets voor Dance Valley verloten. Deze Dance Valley krasloten zijn alleen te vinden bij de lokale winkeliers in de gemeente Velsen. Verwacht wordt dat er meer dan 50 winkels en een aantal horeca zaken mee doen aan deze actie. Bij besteding van E15,- of meer ontvangt de klant een speciaal kraslot waarmee een gratis ticket voor Dance Valley te winnen is.
Vorig jaar werd de Dance Valley krasloten voor het eerst gehouden en bleek een groot succes. De actie werd zowel door de winkeliers als de klanten enthousiast ontvangen.
DANCE VALLEY VIP ACTIE
UDC organiseert dit jaar wederom een speciale wedstrijd waarbij een volledig verzorgd Dance Valley arrangement wordt weggegeven, inclusief twee overnachtingen in het IJmuiden Seaport Beach Holiday Inn Hotel in IJmuiden aan Zee en vervoer van en naar het festival in een luxe limousine. Deze speciale actie, in samenwerking met o.a. Action Sports en Holiday Inn, zal onder meer via Hyves uitgezet worden.
Vorig jaar deden aan deze actie zo'n 36.000 mensen mee door hun Hyves pagina te 'pimpen' in Dance Valley stijl.
OVER DANCE VALLEY 2009
De vijftiende editie van Dance Valley vind dit jaar plaats op 11 juli met opnieuw de beste dj's en producers ter wereld. Voor de volledige line-up en invulling van deze speciale jubileumeditie, surf naar www.dancevalley.com
Tickets kosten E62,50 (ex. fee) en zijn verkrijgbaar via www.dancevalley.com en www.udc.nl Tickets zijn ook te bestellen via Ticketservice (www.ticketservice.nl / 0900 300 1250). Daarnaast kun je tickets kopen in alle winkels van Mid-Town, Primera en de grotere GWK-, VVV en Postkantoren en Free Record Shops.
De officiële buitenlandse partners voor de ticketverkoop zijn Ticketbank (www.ticketbank.co.uk / +44 1702 306293) en RND Promotions (www.rndpromotion.com / +39 02 89540067).
---
Noot aan de redactie:
Voor informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Marcia Kruizenga, tel. 0255 - 567 747, e-mail mkruizenga@velsen.nl
Publieksinformatie: tel. 0900 400 40 40 (E 0,40 p/m)
www.amsterdamtourist.nl en www.iamsterdam.com
Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Amsterdam en regio te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.
---- --