Port of Rotterdam

Opening interactieve poëzietentoonstelling 'Woorden in de Branding'

Tien Nederlandse dichters geïnspireerd door Maasvlakte 2

30-06-2009

Op donderdag 9 juli opent de interactieve poëzietentoonstelling 'Woorden in de Branding'. Op initiatief van het Havenbedrijf Rotterdam schreven 10 Nederlandse dichters met een Rotterdams hart, onder wie Jules Deelder, Carrie en Wilfried de Jong, een gedicht over het nieuw te winnen land Maasvlakte 2. De gedichten zijn ingesproken door de dichters zelf en zijn vanaf 9 juli te beluisteren met de mobiele telefoon via speciale zuilen bij FutureLand op de Maasvlakte. Tijdens de feestelijke opening dragen de dichters, onder leiding van Wilfried de Jong, hun eigen werk voor.

Feestelijke opening
De opening van de tentoonstelling 'Woorden in de Branding' vindt plaats op donderdag 9 juli tussen 16.00 en 18.00 uur in FutureLand, het informatiecentrum over Maasvlakte 2. Het publiek heeft de mogelijkheid om aanwezig te zijn bij de live voordrachten van de gedichten. De eerste 50 mensen die zich aanmelden zijn welkom op de opening, en ontvangen daarnaast een speciaal boekje met de 10 gedichten en bijzondere fotoportretten van de dichters, gefotografeerd door Joost van den Broek. Voor aanmeldingen en informatie: info@futureland.nl / www.futureland.nl.

Bellen met Jules Deelder
Speciale 'poëziezuilen' zijn voor de tentoonstelling 'Woorden in de Branding' geplaatst achter het terras van informatiecentrum FutureLand. Elke zuil staat voor één van de 10 dichters en correspondeert met een telefoonnummer. Jules Deelder is één van de dichters die zijn 'woorden in de branding' op papier heeft gezet. Rotterdammer Wilfried de Jong opent de tentoonstelling door samen met Ronald Paul - directeur Projectorganisatie Maasvlakte 2 - te bellen met het 'gedicht' van Jules Deelder. Vervolgens is de voordracht van dichter te horen.

Woorden in de branding
De dichters die een bijdrage hebben geleverd aan dit bijzondere project zijn: Carrie, Rien Vroegindeweij, Peter Swanborn, Koos Postema, Daniël Dee, Maria Barnas, Jules Deelder, Ester Naomi Perquin, Hans Wap en Wilfried de Jong. Geïnteresseerden kunnen nog in ieder geval tot eind 2009 een bezoek brengen aan de interactieve poëzietentoonstelling Woorden in de Branding. Een speciale bundel met de 10 gedichten en fotoportretten van de dichters is te koop voor vijf euro bij FutureLand. Woorden in de Branding is een productie van Xsaga.

Meer informatie:
Feiten en cijfers Havenbedrijf Rotterdam N.V. en de Rotterdamse haven


----------

© Havenbedrijf Rotterdam N.V.