Mijdrecht, 9 juli 2009 - Ogone, één van de grootste Europese leveranciers van betaaldiensten, heeft de mijlpaal van 20.000 klanten behaald. In minder dan zes jaar tijd groeide het aantal e-commerce handelaars dat gebruikmaakt van Ogone's betaalplatform stevig door van 3.000 in 2003, naar 7.000 in 2006, vervolgens 10.000 in 2007, om nu 20.000 bedrijven in 35 landen te bedienen.
Geavanceerd en compleet
Het platform van Ogone heeft zijn succes in de eerste plaats te danken aan zijn technologie. Het is beschikbaar als SaaS (Software as a Service) en vereist zodoende geen installatieprocedure. De snelle implementatie en integratie in het informatiesysteem van de gebruiker worden gezien als belangrijke voordelen.
Daarnaast biedt platform meer dan alleen een virtuele betaalterminal, zoals de mogelijkheid om eenvoudig volledige betaalprocessen te automatiseren. Zo is het mogelijk om in slechts enkele muiskliks een rekening te creëren en een nieuwe betaalmethode of bankverbinding te activeren. Verder biedt het platform geconsolideerd beheer van betaalprocessen vanaf de facturatie tot aan eventuele terugbetalingen en realtime detectie en blokkering van frauduleuze transacties. Dankzij deze veelzijdigheid bedient Ogone zowel kleine webwinkels als grote e-commerce handelaars.
Wereldwijd
Ogone is sinds de introductie van het platform in 2000 het aantal samenwerkingsverbanden met financiële instellingen wereldwijd blijven uitbreiden om zoveel mogelijk lokale opties aan te kunnen bieden. Deze strategische keuze heeft sterk bijgedragen aan het internationale succes. Op die manier helpt Ogone ook bij de keuze van een bankpartner of van de meest adequate betaalmethodes. Hiervan zijn inmiddels 40 beschikbaar, waaronder internationale en lokale bankkaarten, automatische overschrijvingen, Paypal en online tegoedkaarten.
Over Ogone
Ogone is een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten, met meer dan 20.000 klanten verspreid over 35 landen. Het bedrijf levert verschillende oplossingen voor het realiseren van elektronische betalingen op diverse gebieden, zoals e-commerce, ticketing, call centers of hotelwezen. Daarbij gaat het evengoed om business-to-consumer oplossingen, als om business-to-business (aankoopkaarten). Het dienstenaanbod van Ogone is één van de meest volledige van het moment, dankzij uitgebreide transactionele- en back-office functies. Ogone is met de banken verbonden via beveiligde interfaces en kan op die manier internationale betalingsmethodes aanbieden, zoals Visa, MasterCard, American Express of Diners Club, net als lokale betalingsmethodes, waaronder iDeal en Machtigingen in Nederland, Solo en Maestro UK in Groot-Brittannië, Bancontact/Mister Cash in België, ELV in Duitsland, Carte Bleue in Frankrijk, enz. Meerdere grote ondernemingen besloten Ogone hun vertrouwen te schenken voor de afhandeling van hun betalingen, met namen als DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom, Hema, Hunkemoller, Conrad, Centerparcs, Anwb, Coolblue, Theater Carré en Thalys International. Ogone bezit kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Website:
Ingezonden persbericht