Gemeente Eemsmond


Klanten WWB geven gemeente Eemsmond een 7.1
donderdag 9 juli 2009

De afdeling Sociale Zaken van de gemeente Eemsmond kreeg een 7.1 voor haar klantvriendelijkheid. Dit cijfer kreeg de afdeling van haar klanten in het kader van de Wet werk en bijstand (Wwb). Op verzoek van de cliëntenraad Wwb en het cluster Sociale Zaken van de gemeente Eemsmond is in november 2008 een anonieme enquête gehouden om de klanttevredenheid te onderzoeken. Dit onderzoek is uitgevoerd door een extern bureau.

'Een 7.1 is een mooi resultaat. De medewerkers van onze afdeling Sociale Zaken zetten met plezier dat stapje harder voor de mensen en de klanten waarderen die betrokkenheid. We zien dit cijfer als een mooie springplank om onze klantvriendelijkheid nog verder bij te slijpen', aldus wethouder Alie Boekhoudt.

Tevreden
Uit het onderzoek kwam naar voren dat klanten tevreden waren over het persoonlijk contact. De klanten zijn goed geïnformeerd over de manier waarop zij informatie moeten verstrekken aan de gemeente en weten van het bestaan van de cliëntenraad. Klanten ervaren het beleid van de gemeente om mensen te helpen met het vinden van een baan, positief.

Verbeterpunten
Verbeterpunten zijn er natuurlijk ook. Zo blijken veel klanten niet de mededelingen van de gemeente op de gemeentepagina in de Ommelander Courant te lezen. Ook laat de begrijpelijkheid van brieven en formulieren soms wat te wensen over en ervaren klanten het als belastend als ze hun verhaal een tweede keer moeten vertellen aan een vervangend contactpersoon.
De gemeente gaat met de verbeterpunten aan de slag en schrijft hiervoor een plan van aanpak. De gemeente zet hiermee in op nog meer tevredenheid.
Het onderzoek is te vinden op de website van de gemeente eemsmond.nl.


***

Downloaden
U kunt het klanttevredenheidsonderzoek hier downloaden. Klik op de link om het pdf-bestand te openen.

* Klanttevredenheidsonderzoek Wet werk en bijstand