Gemeente Eemsmond
Klanten WWB geven gemeente Eemsmond een 7.1
donderdag 9 juli 2009
De afdeling Sociale Zaken van de gemeente Eemsmond kreeg een 7.1 voor
haar klantvriendelijkheid. Dit cijfer kreeg de afdeling van haar
klanten in het kader van de Wet werk en bijstand (Wwb). Op verzoek van
de cliëntenraad Wwb en het cluster Sociale Zaken van de gemeente
Eemsmond is in november 2008 een anonieme enquête gehouden om de
klanttevredenheid te onderzoeken. Dit onderzoek is uitgevoerd door een
extern bureau.
'Een 7.1 is een mooi resultaat. De medewerkers van onze afdeling
Sociale Zaken zetten met plezier dat stapje harder voor de mensen en
de klanten waarderen die betrokkenheid. We zien dit cijfer als een
mooie springplank om onze klantvriendelijkheid nog verder bij te
slijpen', aldus wethouder Alie Boekhoudt.
Tevreden
Uit het onderzoek kwam naar voren dat klanten tevreden waren over het
persoonlijk contact. De klanten zijn goed geïnformeerd over de manier
waarop zij informatie moeten verstrekken aan de gemeente en weten van
het bestaan van de cliëntenraad. Klanten ervaren het beleid van de
gemeente om mensen te helpen met het vinden van een baan, positief.
Verbeterpunten
Verbeterpunten zijn er natuurlijk ook. Zo blijken veel klanten niet de
mededelingen van de gemeente op de gemeentepagina in de Ommelander
Courant te lezen. Ook laat de begrijpelijkheid van brieven en
formulieren soms wat te wensen over en ervaren klanten het als
belastend als ze hun verhaal een tweede keer moeten vertellen aan een
vervangend contactpersoon.
De gemeente gaat met de verbeterpunten aan de slag en schrijft
hiervoor een plan van aanpak. De gemeente zet hiermee in op nog meer
tevredenheid.
Het onderzoek is te vinden op de website van de gemeente eemsmond.nl.
***
Downloaden
U kunt het klanttevredenheidsonderzoek hier downloaden. Klik op de
link om het pdf-bestand te openen.
* Klanttevredenheidsonderzoek Wet werk en bijstand