Provincie Utrecht

Lancering toeristisch marketingplan Utrechtse Heuvelrug

1-7-2009 -

De Utrechtse Heuvelrug zal op 9 juli in Figi te Zeist haar nieuwe marketingstrategie ontvouwen. Het plan is het resultaat van een unieke samenwerking tussen acht gemeenten en de provincie Utrecht om meer bezoekers te verwelkomen in het gebied. De gemeenten De Bilt, Wijk bij Duurstede, Utrechtse Heuvelrug, Woudenberg, Rhenen, Soest, Zeist en Baarn en de provincie Utrecht hebben daarvoor de handen ineen geslagen. Nooit eerder werkten zoveel Utrechtse gemeenten samen met de provincie om op het gebied van toeristische promotie sterk voor de dag te komen.

Vier jaar lang trekken de partijen samen op om de gunst van de toerist te winnen. Nieuwe bezoekers wordt gewezen op het unieke karakter van de Utrechtse Heuvelrug, dat al eeuwenlang bekend staat als vorstelijk gebied met bijzondere buitenhuizen en een prachtige natuur. Verschillende campagnes via internet, radio en tv, magazines en mobiele services gaan deze boodschap versterken. Bezoekers ontvangen thuis toeristische informatie, zodat zij opnieuw gaan kiezen voor een verblijf op de Utrechtse Heuvelrug. In de nieuwe marketingstrategie wordt ook rekening gehouden met de kwetsbare balans tussen rust en reuring, waardoor het Utrechts landschap niet overbelast raakt.

De acht samenwerkende gemeenten en de provincie Utrecht hebben bureau Bosscher & Klein aangetrokken om de komende anderhalf jaar met de toeristische marketing aan de slag te gaan. Bosscher & Klein werkten eerder ondermeer als directieteam voor Rotterdam Marketing. Het destinatiemarketingbureau richt zich specifiek op het ontwikkelen en uitvoeren van toeristische marketingstrategieën.

Bosscher & Klein gaan samenwerken met de verschillende VVV's in het gebied, waaronder de VVV Utrechtse Heuvelrug en Utrecht Toerisme en Recreatie (UTR). Hierdoor ontstaat een grote slagkracht. Met ondernemers in het gebied wordt gesproken om de campagnes verder in te vullen.

Meer informatie: Ron van Dopperen, telefoon 030-258 3196