Lancering toeristisch marketingplan Utrechtse Heuvelrug
1-7-2009 -
De Utrechtse Heuvelrug zal op 9 juli in Figi te Zeist haar nieuwe
marketingstrategie ontvouwen. Het plan is het resultaat van een unieke
samenwerking tussen acht gemeenten en de provincie Utrecht om meer
bezoekers te verwelkomen in het gebied. De gemeenten De Bilt, Wijk bij
Duurstede, Utrechtse Heuvelrug, Woudenberg, Rhenen, Soest, Zeist en
Baarn en de provincie Utrecht hebben daarvoor de handen ineen
geslagen. Nooit eerder werkten zoveel Utrechtse gemeenten samen met de
provincie om op het gebied van toeristische promotie sterk voor de dag
te komen.
Vier jaar lang trekken de partijen samen op om de gunst van de toerist
te winnen. Nieuwe bezoekers wordt gewezen op het unieke karakter van
de Utrechtse Heuvelrug, dat al eeuwenlang bekend staat als vorstelijk
gebied met bijzondere buitenhuizen en een prachtige natuur.
Verschillende campagnes via internet, radio en tv, magazines en
mobiele services gaan deze boodschap versterken. Bezoekers ontvangen
thuis toeristische informatie, zodat zij opnieuw gaan kiezen voor een
verblijf op de Utrechtse Heuvelrug. In de nieuwe marketingstrategie
wordt ook rekening gehouden met de kwetsbare balans tussen rust en
reuring, waardoor het Utrechts landschap niet overbelast raakt.
De acht samenwerkende gemeenten en de provincie Utrecht hebben bureau
Bosscher & Klein aangetrokken om de komende anderhalf jaar met de
toeristische marketing aan de slag te gaan. Bosscher & Klein werkten
eerder ondermeer als directieteam voor Rotterdam Marketing. Het
destinatiemarketingbureau richt zich specifiek op het ontwikkelen en
uitvoeren van toeristische marketingstrategieën.
Bosscher & Klein gaan samenwerken met de verschillende VVV's in het
gebied, waaronder de VVV Utrechtse Heuvelrug en Utrecht Toerisme en
Recreatie (UTR). Hierdoor ontstaat een grote slagkracht. Met
ondernemers in het gebied wordt gesproken om de campagnes verder in te
vullen.
Meer informatie: Ron van Dopperen, telefoon 030-258 3196
Provincie Utrecht