Ingezonden persbericht

()

- PERSBERICHT -

Playboy's Grote Sex Enquête
Triootje nog steeds hoog op verlanglijstje

Amsterdam, 9 juli 2009 ­ De ultieme droom van mannen? Een triootje, met twee vrouwen. En het lekkerste standje? Op z'n hondjes. Dit - en nog veel meer - valt te lezen in de Grote Playboy Sex Enquête.

Meer dan 1300 Playboy-lezers deelden hun kennis en wensen over hun sexleven. En niet alleen mannen, maar ook 300 vrouwen vulden Playboy's Grote Sex Enquête in. De uitdagende vragen en openhartige antwoorden staan in de Playboy van deze maand, die vanaf vandaag in de winkels ligt.

Opmerkelijke resultaten:
* De meeste mannen gaan voor cupmaat C.

* Vertrouwen is belangrijker dan sex.

* 61% van de mannen is tevreden over de lengte van hun geslacht. Vrouwen denken dat slechts 35% van de mannen daar tevreden over is.

* 37% van de mannen kijkt het eerst naar de borsten van een vrouw. Volgens vrouwen kijken veel meer mannen het eerst naar haar borsten, namelijk 65%.

* En in bed? Het meest favoriete standje voor de man is 'doggy-style'.

* De gemiddelde duur van sex varieert flink. Sommige mannen zijn in 4 minuten klaar en anderen nemen er echt de tijd voor; zij doen er 2 uur over. Door de bank genomen wordt er 30 minuten aan sex besteed.

* Het vaakst (91%) wordt de liefde in bed bedreven, maar dit is niet de meest favoriete plek. Het liefst wordt sex bedreven op andere plekken, waarbij het bos favoriet is: 91%.

* Op het verlanglijstje van dingen die mannen graag nog eens zouden willen doen, staat een trio met twee vrouwen. Voor liefst 63% van de heren is dat dé ultieme droom.

Het onderzoek is uitgevoerd door TeraKnowledge onder ruim 1000 mannen en 300 vrouwen. Het complete onderzoek is te lezen in het augustusnummer van Playboy dat nu in de winkel ligt.

Over Playboy
Playboy heeft een internationaal georiënteerde kwaliteitsformule met aandacht voor alles wat mannen boeit en vrouwen interesseert. Het redactionele klimaat is optimistisch, vol humor, serieus en vrijmoedig. Naast de fotoreportages, die alleen met topfotografen gerealiseerd worden, is er een groot aantal rubrieken en reportages die een breed scala aan onderwerpen bieden, zoals film en video, mannenmode en lichaamsverzorging, avontuur en vakantie, literatuur en kunst, muziek, humor en wetenswaardigheden. Ook is er altijd een indringend interview met een bekende persoonlijkheid.

Over Sanoma Men's Magazines
Sanoma Men´s Magazines (SMM) is uitgever van AutoWeek, Belegger.Magazine, Computer Idee (50%), De Nationale Botenbank, Duck Out, Fiets, FietsActief, FORMULE 1 RaceReport, Gamer.Magazine, Golfers Magazine, GOLFjournaal, GolfNieuws, Grasduinen, GTO, hockey.nl, James, KIJK, MOTO73, MOTOR, Motorjacht, Revu, Panorama, Playboy, Procycling, Sportweek, Start met Wielrennen, Triv', Truckstar, TV Film, Zeilen, Zo Zit Dat en talloze succesvolle websites, waaronder autotrader.nl, insidegamer.nl, AutoWeek.nl, Belegger.nl, Playboy.nl en Gamer.nl. Sanoma Men's Magazines is een 100% dochter van Sanoma Uitgevers. Voor meer informatie over Sanoma Men's Magazines: www.smm.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie en het aanvragen van een PDF van het volledige onderzoek kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht