Ingezonden persbericht

Persbericht

Consument waardeert prijs, assortiment en kwaliteit

HORNBACH is de beste bouwmarkt van Nederland

Nieuwegein, 9 juli 2009 - De consument heeft HORNBACH opnieuw gekozen tot de beste bouwmarktketen van Nederland. De onderneming scoort vooral op kwaliteit, assortiment, prijs, openingstijden en parkeermogelijkheden. Voor dit onderzoek heeft GfK Panel Services Benelux ongeveer 3.000 consumenten geënquêteerd. Bij het laatste onderzoek in 2006 had HORNBACH de eerste plaats al weten te bereiken.

"Wij zijn er trots op dat de consument HORNBACH opnieuw heeft gekozen tot de beste onder de bouwmarkten", aldus Evert de Goede, directeur van HORNBACH Nederland. "De resultaten van dit onderzoek sterken ons in ons concept dat helemaal is gericht op doe-het-zelfprojecten in eigen huis en tuin."

Winnaar bij zes van tien criteria
De marktonderzoekers van GfK Panel Services Benelux hebben tien criteria onderzocht met betrekking tot prijs, product, personeel en plaats. Bij zes van deze criteria neemt HORNBACH de toppositie in: lage prijzen, kwaliteit van de producten, aanwezigheid van de producten, uitgebreid assortiment, ruime openingstijden en goede parkeergelegenheid.

Bij de redelijk ervaren doe-het-zelvers (19 procent van de ondervraagden) komt HORNBACH ook op de eerste plaats, net als bij de redelijk ervaren (51 procent) en de onervaren (30 procent) doe-het-zelvers.

Dit is niet de eerste onderscheiding van deze soort voor HORNBACH. In het kader van het onderzoek `Beste winkelketen van Nederland' is HORNBACH vier keer achter elkaar (in 2005, 2006, 2007 en 2008) gekozen tot de beste bouwmarkt. Dit onderzoek wordt ieder jaar gehouden door het vaktijdschrift Elsevier Retail en het marktonderzoekbureau Q & A Research & Consultancy.

/////Einde persbericht /////

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 130 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens achttien groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht vestigingen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.