Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwste Heineken gadget vanaf nu in de winkels

BACK TO THE EIGHTIES MET DE HEINEKEN CASSETTESTICK

Zoeterwoude, 8 juli 2009 Heineken introduceert deze zomer de Heineken Cassettestick, verkrijgbaar in een actieverpakking met 6 blikjes Heineken. Deze USB stick in de vorm van een eighties cassettebandje heeft een opslagcapaciteit van 2GB, bijvoorbeeld voor je muziek. Naast de Heineken Cassettestick ontvang je ook nog eens 3 gratis nummers, waarvan ten minste één unieke cover die je kunt downloaden via het zojuist geïntroduceerde Heineken.nl, de site die uitgaan nóg leuker maakt. Steek de stick in de USB poort van je computer en volg de aanwijzingen van de speciale software en je komt automatisch op Heineken.nl. Daar kun je een keuze maken uit 3 catchy tracks uit het vervlogen tijdperk van de magnetische geluidsdrager. De Heineken Cassettestick is verkrijgbaar in vijf genres met een typische jaren '80 look: Pop, Disco, Rock, Motown en NL.
In 2007 introduceerde Heineken al de Heineken Speakerkratjes die binnen mum van tijd waren uitverkocht. Heineken verwacht dat deze zomerpromotie dat succes minimaal zal evenaren. De actieverpakking met een sixpack Heineken blikjes plus een Cassettestick is voor een consumentenadviesprijs van 9,99 euro te koop bij vrijwel alle supermarkten.

Heineken.nl
Rob van Griensven, Brandmanager Heineken, ziet deze promotie als een logische combinatie met Heineken en zijn muziekactiviteiten. "Heineken en muziek zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden, vooral via sponsoring van festivals en ook de Heineken Music Hall. Sinds kort kun je via het nieuwe Heineken.nl je muziek downloaden, CD's bestellen, tickets kopen en bijzondere privileges verkrijgen, zoals meet & greets met je favoriete artiest of VIP-toegang tot concerten en clubs. Ik denk dat deze promotie perfect past in de verfrissende manier waarmee Heineken met muziek omgaat." Via de Cassettestick krijg je toegang tot de download shop waar je 3 gratis tracks kunt kiezen uit het aanbod van ruim 500 nummers uit de jaren `70 en `80.

Ad Visser
De Heineken Cassettestick wordt gepromoot met onder andere een opvallende tv- commercial waarin het geknoei met het ouderwetse cassettebandje uit de jaren '80 wordt afgezet tegen het gebruiksgemak van de moderne USB-stick. De commercial bevat bovendien een vertrouwde stem voor wie uit het TopPop-tijdperk afkomstig is: Ad Visser prijst in de commercial de Heineken Cassettestick aan.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor redacties

NOOT AAN DE REDACTIE,