PERSBERICHT
Nieuwste Heineken gadget vanaf nu in de winkels
BACK TO THE EIGHTIES MET DE HEINEKEN CASSETTESTICK
Zoeterwoude, 8 juli 2009 Heineken introduceert deze zomer de Heineken Cassettestick,
verkrijgbaar in een actieverpakking met 6 blikjes Heineken. Deze USB stick in de vorm van
een eighties cassettebandje heeft een opslagcapaciteit van 2GB, bijvoorbeeld voor je
muziek. Naast de Heineken Cassettestick ontvang je ook nog eens 3 gratis nummers,
waarvan ten minste één unieke cover die je kunt downloaden via het zojuist
geïntroduceerde Heineken.nl, de site die uitgaan nóg leuker maakt. Steek de stick in de
USB poort van je computer en volg de aanwijzingen van de speciale software en je komt
automatisch op Heineken.nl. Daar kun je een keuze maken uit 3 catchy tracks uit het
vervlogen tijdperk van de magnetische geluidsdrager. De Heineken Cassettestick is
verkrijgbaar in vijf genres met een typische jaren '80 look: Pop, Disco, Rock, Motown en
NL.
In 2007 introduceerde Heineken al de Heineken Speakerkratjes die binnen mum van tijd
waren uitverkocht. Heineken verwacht dat deze zomerpromotie dat succes minimaal zal
evenaren. De actieverpakking met een sixpack Heineken blikjes plus een Cassettestick is
voor een consumentenadviesprijs van 9,99 euro te koop bij vrijwel alle supermarkten.
Heineken.nl
Rob van Griensven, Brandmanager Heineken, ziet deze promotie als een logische
combinatie met Heineken en zijn muziekactiviteiten. "Heineken en muziek zijn al jaren
onlosmakelijk met elkaar verbonden, vooral via sponsoring van festivals en ook de Heineken
Music Hall. Sinds kort kun je via het nieuwe Heineken.nl je muziek downloaden, CD's
bestellen, tickets kopen en bijzondere privileges verkrijgen, zoals meet & greets met je
favoriete artiest of VIP-toegang tot concerten en clubs. Ik denk dat deze promotie perfect
past in de verfrissende manier waarmee Heineken met muziek omgaat." Via de Cassettestick
krijg je toegang tot de download shop waar je 3 gratis tracks kunt kiezen uit het aanbod van
ruim 500 nummers uit de jaren `70 en `80.
Ad Visser
De Heineken Cassettestick wordt gepromoot met onder andere een opvallende tv-
commercial waarin het geknoei met het ouderwetse cassettebandje uit de jaren '80 wordt
afgezet tegen het gebruiksgemak van de moderne USB-stick. De commercial bevat
bovendien een vertrouwde stem voor wie uit het TopPop-tijdperk afkomstig is: Ad Visser
prijst in de commercial de Heineken Cassettestick aan.
EINDE PERSBERICHT
Noot voor redacties
NOOT AAN DE REDACTIE,