Viadeo introduceert real-time sociaal netwerken voor professionals
Amsterdam, 8 juli 2009 - Het zakelijke sociale netwerk Viadeo introduceert een uitbreiding van zijn gebruikersinterface met nieuwe functionaliteit. Dit maakt het netwerk intuïtiever en gebruiksvriendelijker. Tegelijkertijd met de vernieuwing herziet Viadeo zijn huisstijl ter ere van de vijfde verjaardag. Het in 2004 geïntroduceerde netwerk heeft op dit moment 8,5 miljoen leden wereldwijd, van wie honderdvijftigduizend in de Benelux.
"We hebben het afgelopen jaar geleidelijk nieuwe features toegevoegd en de functionaliteit verbeterd om de site ergonomischer en aantrekkelijker te maken", zegt Dan Serfaty, medeoprichter van Viadeo. "De veranderingen die we nu introduceren zijn het eindresultaat van dit proces. Daarnaast hebben we bestaande functies zichtbaarder gemaakt, zodat gebruikers meer uit Viadeo kunnen halen. Ons streven is van Viadeo een onmisbaar Web 2.0-visitekaartje te maken. Zakelijke sociale netwerken hebben hun functie als contactdatabase al bewezen, en zeker sinds de wereldwijde kredietcrisis. Nu wil Viadeo het maximale uit zijn sociale netwerk halen en dé plek worden waar professionals met elkaar in contact komen en real-time met elkaar communiceren."
De nieuwe features omvatten de volgende componenten.
* Nieuw profielontwerp - een strakkere profielpagina waarop het eenvoudiger navigeren is, met meer zichtbare buttons en profielinformatie. Dit bevordert de communicatie en het contact leggen met andere Viadeo-leden.
* Real-time communicatie - een real-time communicatieplatform dat leden in staat stelt te netwerken en informatie te delen in berichten kleiner dan 140 tekens. Leden kunnen updates publiceren, zodat deze informatie op het dashboard van alle andere leden verschijnt of alleen zichtbaar is voor hun specifieke contacten.
* Meer profielinformatie - meer profielruimte om bedrijfsgegevens in te vullen. Hiermee versterken leden hun profiel en vinden ze eenvoudig collega's, klanten en leveranciers.
* Meldingen - leden kunnen er vanaf nu voor kiezen of ze een alert willen ontvangen wanneer contactpersonen commentaar geven en ze antwoord krijgen op gestelde vragen in de Expertsectie. Daarnaast kunnen ze een alert krijgen als iemand een evenement aankondigt of er informatie gepubliceerd wordt, die gerelateerd is aan een aangegeven interessegebied.
Viadeo werkt intussen alweer aan de volgende evolutiestap. Zo komt er een optie om een profielpagina Open Social content te laten hosten, maar ook RSS feeds en rich media content. Viadeo maakt de profielinterface zo, dat iedereen die kan personaliseren. # # #
Over Viadeo
Viadeo, opgestart in juni 2004, is een van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld. Met meer dan 8,5 miljoen leden is Viadeo onmisbaar geworden voor hen die hun zakelijke opportuniteiten wensen te vergroten door nieuwe klanten, personeel en zakelijke partners te ontdekken, de zichtbaarheid en online reputatie wensen te verbeteren en hun netwerk met professionele contacten wensen te ontwikkelen en te beheren.
De Viadeo-leden bestaan uit CEO's, ondernemers en managers van uiteenlopende sectoren, zowel start-ups als gevestigde ondernemingen.
Dagelijks zijn er meer dan tienduizend nieuwe inschrijvingen, veertigduizend contactaanvragen en meer dan één miljoen geraadpleegde profielen.
Viadeo, met hoofdkantoor in Parijs, heeft ook kantoren in het Verenigd Koninkrijk (Londen), Spanje (Madrid en Barcelona), Italië (Milaan), China (Peking), India (New Delhi) en Mexico (Mexico City). Het bedrijf telt tweehonderd werknemers wereldwijd.
Voor meer informatie: