| | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | |Pers info | | | | | | | | | | | Medewerkers gemeenten zijn gezicht van inburgeringscampagne
Klantmanagers en medewerkers van de inburgeringsloketten van de gemeente Apeldoorn, Brummen, Epe, Heerde en Voorst zijn de boegbeelden van de inburgeringscampagne, die vanaf augustus van start gaat in die gemeenten. In de campagne ligt de nadruk op het leren van de Nederlandse taal als onmisbare basis voor de inburgering. In vijf talen worden de verschillende doelgroepen opgeroepen om Nederlands te leren.
Vertrouwen winnen, een heldere boodschap uitdragen en een persoonlijke benadering. Dat zijn de kernbegrippen van de aanpak in de inburgeringscampagne 'Nederlandse leren? Ik help je op weg!'. De campagne begint in augustus met de gerichte inzet van onder meer busreclame, posters en folders in onder meer bussen, wijk- en buurtcentra, restaurants en bibliotheken.
Begrijpen en begrepen worden, begint met het leren van de Nederlandse taal. Daarom wil de gemeente Apeldoorn iedereen die in Apeldoorn en de regiogemeenten woont, helpen Nederlands te leren. De campagne roept nieuwkomers dan ook op om vooral in contact te komen en persoonlijk kennis te maken met de medewerkers van het inburgeringsloket, die geportretteerd worden in de diverse campagnemiddelen.
De nieuwkomers kunnen Nederlands leren door een inburgeringscursus te volgen. Tijdens deze cursus leren zij de Nederlandse taal te spreken, te verstaan en te begrijpen. Aan het einde van de cursus leggen de deelnemers een examen af. Als zij dit met goed resultaat doen, is de cursus kosteloos.
Vanaf augustus is de nieuwe inburgeringsfolder verkrijgbaar in het Nederlands, Engels, Arabisch, Turks, Chinees en Farsi.
Gemeente Apeldoorn