Gemeente Bernheze


Invoering Basisadministratie Adressen en Gebouwen

Onder de noemer `invoering Basisadministratie Adressen en Gebouwen' (BAG) zijn alle gemeenten in Nederland bezig met het in kaart brengen van alle adressen en gebouwen in hun gemeente. Het doel van deze administratie is het eenduidig vastleggen van gebouwen en adressen. Deze gegevens worden vervolgens door alle overheidsorganisaties gebruikt. Ook voor u als inwoner heeft de BAG positieve effecten. Basisregistraties maken het koppelen van gegevens beter mogelijk, waardoor u informatie die al bij ons bekend is, niet opnieuw hoeft te geven.

Ook in Bernheze zijn we hier druk mee bezig. In eerste instantie zijn we uitgegaan van gegevens die al bij ons bekend zijn uit bestaande administraties, luchtfoto's en kaarten. In de meeste gevallen levert dit al voldoende gegevens op voor de BAG. Zo niet, dan moeten we ook ter plekke gaan kijken. Dit geldt met name voor bijgebouwen waarbij niet helder is of we deze in de BAG moeten opnemen. Voor deze inventarisatie schakelt de gemeente een extern bureau in. Medewerkers van dit bureau kunnen vanaf week 29 bij u langskomen met het verzoek of zij een of meerdere bijgebouwen mogen bekijken. Deze medewerkers kunnen een legitimatiebewijs tonen en hebben een brief van de gemeente bij zich, waarin ze het doel van hun komst uitleggen.

Wij stellen uw medewerking erg op prijs.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heren T. Bongers of W. Maas van de gemeente Bernheze, telefoon (0412) 45 88 88.

Adresgegevens

Bezoekadres: De Misse 6,
5384 BZ Heesch
Postadres: Postbus 19,

5384 ZG Heesch
gemeente@bernheze.org
Tel. (0412) 45 88 88
Fax (0412) 45 46 35