Gemeente Bernheze
Invoering Basisadministratie Adressen en Gebouwen
Onder de noemer `invoering Basisadministratie Adressen en Gebouwen'
(BAG) zijn alle gemeenten in Nederland bezig met het in kaart brengen
van alle adressen en gebouwen in hun gemeente. Het doel van deze
administratie is het eenduidig vastleggen van gebouwen en adressen.
Deze gegevens worden vervolgens door alle overheidsorganisaties
gebruikt. Ook voor u als inwoner heeft de BAG positieve effecten.
Basisregistraties maken het koppelen van gegevens beter mogelijk,
waardoor u informatie die al bij ons bekend is, niet opnieuw hoeft te
geven.
Ook in Bernheze zijn we hier druk mee bezig. In eerste instantie zijn
we uitgegaan van gegevens die al bij ons bekend zijn uit bestaande
administraties, luchtfoto's en kaarten. In de meeste gevallen levert
dit al voldoende gegevens op voor de BAG. Zo niet, dan moeten we ook
ter plekke gaan kijken. Dit geldt met name voor bijgebouwen waarbij
niet helder is of we deze in de BAG moeten opnemen. Voor deze
inventarisatie schakelt de gemeente een extern bureau in. Medewerkers
van dit bureau kunnen vanaf week 29 bij u langskomen met het verzoek
of zij een of meerdere bijgebouwen mogen bekijken. Deze medewerkers
kunnen een legitimatiebewijs tonen en hebben een brief van de gemeente
bij zich, waarin ze het doel van hun komst uitleggen.
Wij stellen uw medewerking erg op prijs.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heren T. Bongers of
W. Maas van de gemeente Bernheze, telefoon (0412) 45 88 88.
Adresgegevens
Bezoekadres: De Misse 6,
5384 BZ Heesch
Postadres: Postbus 19,
5384 ZG Heesch
gemeente@bernheze.org
Tel. (0412) 45 88 88
Fax (0412) 45 46 35