Gemeente Lingewaard


De gemeente Lingewaard heeft samen met 104 andere gemeenten, deelgenomen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Lingewaard eindigt in de totaalscore van 105 gemeenten op de 33e plaats.

Dankzij de medewerking van veel Lingewaardse inwoners, hebben wij nu een goed beeld van de stand van zaken rondom onze dienstverlening publiekszaken. We willen de resultaten dan ook graag met u delen. Het onderzoek werd uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Benchmarking Publiekszaken.

Resultaten
In juni zijn de resultaten bekend geworden. En hoewel er, met name op het gebied van telefonische dienstverlening, zeker verbetering mogelijk is, is Lingewaard trots op het eindresultaat. Hieronder vindt u een heel beknopt overzicht van de meest opvallende resultaten.

Bereikbaarheid
De balies zijn in Lingewaard langer open dan gemiddeld. U waardeert de openingstijden met een zeer hoog rapportcijfer: we krijgen gemiddeld een 8,1 tegen gemiddeld een 7,5 voor gemeenten met een vergelijkbaar aantal inwoners.

Beschikbaarheid
Onder de beschikbaarheid wordt de manier verstaan waarop wij producten en diensten op verschillende manieren aan u aanbieden. Aan het loket en aan de telefoon is onze beschikbaarheid vergelijkbaar met die van andere gemeenten. Het rapportcijfer dat wij van u krijgen voor de manier waarop u vindt dat wij u helpen bij telefonisch contact, is lager dan bij vergelijkbare gemeenten. We gaan aan de slag om dit in de toekomst beter te doen.

Informatievoorziening
De informatievoorziening aan u wordt beoordeeld aan de hand van de informatievoorziening tijdens het wachten, de mogelijkheid tot het achterlaten van een telefonisch bericht en het inzicht dat wij u bieden in de wacht- en levertijden. Daarnaast wordt gekeken naar de wijze van afhandeling van brieven, faxen en e-mails. Op het onderdeel informatievoorziening neemt Lingewaard de 60e plaats in op de ranglijst van alle deelnemende gemeenten.

Wachttijden
De totaalscore van Lingewaard op wachttijden is goed: we staan op de 27e plaats van alle 105 gemeenten. Deze mooie plaats hebben we vooral te danken aan de dienstverlening aan de balie. U waardeert deze wachttijd maar liefst met een gemiddelde van 8,4 terwijl andere gemeenten met een vergelijkbaar inwonertal hier maar een 8,1 scoren. Ons resultaat op wachttijden aan de telefoon is iets lager dan gemiddeld.

Levertijden
U geeft de publieksbalie een rapportcijfer van 8,2 geven. Dat is flink hoger dan het gemiddelde van 7,9 dat vergelijkbare gemeenten scoren.

Tarieven
Van alle 105 deelnemers staan wij met onze prijzen op een prachtige derde plaats.

Bejegening van klanten
U vindt dat wij u netjes bejegenen. In de totaalscore bekleden wij een mooie 15e plaats. U bent vooral te spreken over de vriendelijkheid, deskundigheid, uiterlijke verzorging en inlevingsvermogen van onze mensen aan de balie. U geeft ons in totaal gemiddeld een 8,5 en voor vriendelijkheid zelfs een 8,6! Dat is stukken hoger dan de waardering die andere, vergelijkbare gemeenten krijgen.

Betrouwbaarheid
Op het gebied van betrouwbaarheid van diensten en producten nemen we de 30e plaats in van alle deelnemende gemeenten.

Contact?
Hebt u na het lezen van dit artikel nog vragen? Neem dan contact op met de heer C. Fledderus, 026-3260111 of per mail: c.fledderus@lingewaard.nl