Gemeente Lingewaard
De gemeente Lingewaard heeft samen met 104 andere gemeenten,
deelgenomen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Lingewaard eindigt in
de totaalscore van 105 gemeenten op de 33e plaats.
Dankzij de medewerking van veel Lingewaardse inwoners, hebben wij nu
een goed beeld van de stand van zaken rondom onze dienstverlening
publiekszaken. We willen de resultaten dan ook graag met u delen. Het
onderzoek werd uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Benchmarking
Publiekszaken.
Resultaten
In juni zijn de resultaten bekend geworden. En hoewel er, met name op
het gebied van telefonische dienstverlening, zeker verbetering
mogelijk is, is Lingewaard trots op het eindresultaat. Hieronder vindt
u een heel beknopt overzicht van de meest opvallende resultaten.
Bereikbaarheid
De balies zijn in Lingewaard langer open dan gemiddeld. U waardeert de
openingstijden met een zeer hoog rapportcijfer: we krijgen gemiddeld
een 8,1 tegen gemiddeld een 7,5 voor gemeenten met een vergelijkbaar
aantal inwoners.
Beschikbaarheid
Onder de beschikbaarheid wordt de manier verstaan waarop wij producten
en diensten op verschillende manieren aan u aanbieden. Aan het loket
en aan de telefoon is onze beschikbaarheid vergelijkbaar met die van
andere gemeenten. Het rapportcijfer dat wij van u krijgen voor de
manier waarop u vindt dat wij u helpen bij telefonisch contact, is
lager dan bij vergelijkbare gemeenten. We gaan aan de slag om dit in
de toekomst beter te doen.
Informatievoorziening
De informatievoorziening aan u wordt beoordeeld aan de hand van de
informatievoorziening tijdens het wachten, de mogelijkheid tot het
achterlaten van een telefonisch bericht en het inzicht dat wij u
bieden in de wacht- en levertijden. Daarnaast wordt gekeken naar de
wijze van afhandeling van brieven, faxen en e-mails. Op het onderdeel
informatievoorziening neemt Lingewaard de 60e plaats in op de
ranglijst van alle deelnemende gemeenten.
Wachttijden
De totaalscore van Lingewaard op wachttijden is goed: we staan op de
27e plaats van alle 105 gemeenten. Deze mooie plaats hebben we vooral
te danken aan de dienstverlening aan de balie. U waardeert deze
wachttijd maar liefst met een gemiddelde van 8,4 terwijl andere
gemeenten met een vergelijkbaar inwonertal hier maar een 8,1 scoren.
Ons resultaat op wachttijden aan de telefoon is iets lager dan
gemiddeld.
Levertijden
U geeft de publieksbalie een rapportcijfer van 8,2 geven. Dat is flink
hoger dan het gemiddelde van 7,9 dat vergelijkbare gemeenten scoren.
Tarieven
Van alle 105 deelnemers staan wij met onze prijzen op een prachtige
derde plaats.
Bejegening van klanten
U vindt dat wij u netjes bejegenen. In de totaalscore bekleden wij een
mooie 15e plaats. U bent vooral te spreken over de vriendelijkheid,
deskundigheid, uiterlijke verzorging en inlevingsvermogen van onze
mensen aan de balie. U geeft ons in totaal gemiddeld een 8,5 en voor
vriendelijkheid zelfs een 8,6! Dat is stukken hoger dan de waardering
die andere, vergelijkbare gemeenten krijgen.
Betrouwbaarheid
Op het gebied van betrouwbaarheid van diensten en producten nemen we
de 30e plaats in van alle deelnemende gemeenten.
Contact?
Hebt u na het lezen van dit artikel nog vragen? Neem dan contact op
met de heer C. Fledderus, 026-3260111 of per mail:
c.fledderus@lingewaard.nl