Ingezonden persbericht

- PERSBERICHT -

Co-creation: lezeressen gaan meedoen
Yes introduceert nieuwe manier van bladenmaken

Hoofddorp, 8 juli 2009 - Lezeressen van het weekblad Yes werken vanaf nummer 29 mee aan hun blad. Ze bedenken zelf artikelen, beslissen mee over rubrieken, bepalen welke bekende Nederlanders worden geïnterviewd en mogen zelf meeschrijven. Co-creation noemt Yes het. De aftrap van een totale betrokkenheid van de lezeres bij hun favoriete blad en de vorming van een actieve lezersgemeenschap.

Gaat de redactie van Yes, weekblad voor vrouwen van 19-27 jaar, dan achteroverleunen? Nee, want het is veel werk om alle ideeën te verzamelen en samen met de lezeres een idee uit te werken tot een Yes-waardig artikel. Een uitdaging die Yes graag is aangegaan.

Ideeënjacht
De drie beste brainwaves van lezeressen verschijnen vanaf editie 29 in Yes. In de inhoudsopgave leggen de co-creators met naam, foto en motivatie uit hoe ze tot hun artikelidee kwamen. Zo had Cinthia (27) uit Hoorn een meningsverschil met een collega, waardoor ze op het idee kwam voor het artikel 'Mijn wil is jouw wil'. Firyal (22) uit Voorburg was de initiator van de nieuwe, wekelijkse lezerscolumn. Aan het einde van het jaar stemmen lezeressen op www.yes.nl wie het het beste idee heeft ingeleverd en daarmee de Ideeënjacht wint. De winnares wint een week het hoofdredacteurschap van Yes.

Yes 29
Vanaf Yes 29 is het weekblad verfrist met fonkelnieuwe rubrieken. De editie verschijnt 10 juli. Yes heeft met 443.000 vrouwen het hoogste bereik van alle jonge vrouwentitels in de doelgroep 20-26 (bron: NOM-Printmonitor).

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (