Bestemmingsplannen gemeente Zwolle digitaal in te zien met GeoPoort
Datum uitgave persbericht: 07/06/2009
Met ingang van maandag 6 juli 2009 gaat GeoPoort on line. Daarmee is
het voor iedereen mogelijk om een groot deel van de bestemmingsplannen
van de gemeente Zwolle via een speciale viewer op internet te
raadplegen. Dit sluit aan bij de Zwolse ambities op het gebied van
dienstverlening, waaronder het uitbreiden van de elektronische
dienstverlening. Wethouder Erik Dannenberg: "Belangrijk voordeel van
GeoPoort is dat niemand meer naar het Stadskantoor hoeft om een
bestemmingsplan te raadplegen. Op elk gewenst moment van de dag is het
plan via www.bestemmingsplannen.zwolle.nl digitaal beschikbaar. Dit
maakt bijvoorbeeld vergunningaanvraagprocedures een stuk
gemakkelijker".
GeoPoort maakt daarnaast ook de dit jaar ingevoerde nieuwe en
succesvolle andere wijze van afhandeling van WOZ (voluit) bezwaren
mogelijk. Sinds dit jaar worden klanten die het niet eens zijn met de
gemeentelijke belastingaanslag uitgenodigd eerst te bellen met de
gemeente. De adviseur heeft dank zij GeoPoort dan alle relevante
informatie direct bij de hand en kan het dossier gelijk met de klant
inhoudelijk bespreken. Dat scheelt in veel gevallen een officiële
bezwaarprocedure.
Uitbreiding
Op dit moment biedt GeoPoort toegang tot bestemmingsplannen. In de
nabije toekomst wordt de dienstverlening met GeoPoort nog verder
uitgebreid. Bijvoorbeeld AED-(defibrillator)locaties of
hondenlosloopterreinen, zijn dan ook vindbaar met GeoPoort.
ICT Infrastructuur
GeoPoort is een belangrijk infrastructureel project dat bijdraagt aan
de realisatie van de Zwolse doelstellingen op het gebied van
dienstverlening. Andere projecten die daar aan bijdragen zijn onder
meer een geheel vernieuwde website met sterk verbeterde zoekfunctie en
mogelijkheden tot selfservice (najaar 2009), een uitgebreid e-loket
met een groot aanbod van digitaal af te nemen producten en diensten en
een telefonisch servicecentrum dat met een geavanceerd
klantrelatiesysteem (het medewerkersportaal) een sterk verbeterde
afhandeling van telefoniecontacten mogelijk maakt.
Klantcontactcentrum
Samen zijn deze projecten bouwstenen voor een Klantcontactcentrum. Met
een Klantcontactcentrum wordt het een stuk gemakkelijker voor de
klant. Hij krijgt te maken met één overheid. De klant kiest zélf op
welke manier en op welk moment hij in contact treedt met de gemeente
(aan de balie, per telefoon, via post, mail of sms, of op de website
of het e-loket). Via elk van deze kanalen kan de klant bij de gemeente
terecht, en via elk kanaal krijgt hij hetzelfde éénduidige antwoord.
Gemeente Zwolle