Perspekt Studio's in Haarlem neemt Comenius Award in ontvangst


"Geld en je Leven" tentoonstelling in Geldmuseum wint in Berlijn

UTRECHT, 20090703 -- De interactieve lifestyle tentoonstelling Geld en je leven! die op 7 oktober 2008 door prinses Maxima bij De Nederlandsche Bank is geopend, is eind juni 2009 in Berlijn bekroond met een Comenius Award zegel. Dit is een Europese prijs voor uitmuntende en vooruitstrevende didactische multimedia projecten. Geld en je leven! is een gezamenlijk initiatief van het Geldmuseum in Utrecht en de Nederlandsche Bank in Amsterdam. Het project is door Perspekt geconcipieerd, ontworpen en gerealiseerd.

Perspekt is bijzonder trots op het prijswinnende succes van deze spannende tentoonstelling. Naast deze prijs, blijkt de tentoonstelling door de doelgroep, VMBO'ers van 12 tot en met 16 jaar, zeer gewaardeerd en goed bezocht te worden. Deze 'publieksprijs' is zeker zo belangrijk als de Comenius Award, aldus de makers.

Geld en je leven! is een combinatie van een groepsgame met competitie (ism Kiss the Frog) en een einde in de vorm van een ware soap (ism Carillon). Hierin zien jongeren wat er met de drie hoofdpersonen uiteindelijk is gebeurd. De bezoekers stappen in de leefwereld van drie verschillende jongeren: Moes, Emily en Joshua. In hun levensverhaal (ism de auteurs van Goede Tijden, Slechte Tijden), draait het telkens om geld. Maar ook om geluk en toekomst! Na de geweldige soap, bepaalt een heuse financiële persoonlijkheidstest op wie je zelf het meest lijkt. Is het Moes met zijn hekel aan school, of toch Emily met het gat in haar hand? Of ligt Joshua met zijn liefde voor poker je toch meer? Kijk voor meer informatie over Geld en je leven! op www.geldenjeleven.com of www.dnb.nl.

De tentoonstelling (gerealiseerd ism Hypsos) is de komende jaren te bezoeken bij De Nederlandsche Bank en elders in het land. Dit najaar hoopt Geld en je leven! in Breda neer te strijken. Na een half jaar is de tentoonstelling via het Geldmuseum weer te huren door andere instellingen, musea en bezoekerscentra.

Het concept waarbij een competative groepsgame gekoppeld wordt aan een soap en een persoonlijkheidstest is een vorm waar Perspekt naar de toekomst meer mee wil gaan doen. De beheersing van al deze disciplines is bij Perspekt aanwezig en vormt een uitstekende aansluiting op een jonge doelgroep waarvan gezegd wordt dat deze met moeilijke onderwerpen niet te bereiken is.

http://www.perspektstudios.nl





Ingezonden persbericht