BATE PAPO: de nieuwe manier van communiceren


ROTTERDAM, 20090703 -- Communiceren is `hot' en de manier waarop we dat doen verandert in rap tempo. In de 19e eeuw hield men elkaar op hoogte via een telegram, maar tegenwoordig zijn Twitter, Hyves en Facebook niet meer weg te denken uit onze samenleving. Een ding staat vast: we zullen altijd blijven communiceren via onze kleding. Daarom introduceert BATE PAPO een nieuwe kledinglijn waarin communicatie centraal staat. BATE PAPO ligt vanaf 1 mei in verschillende winkels in Nederland. Communiceren doen we vanaf nu via BATE PAPO.

De manier waarop we ooit gecommuniceerd hebben zijn verwerkt in leuke designs. Hippe t-shirts, met daarop een antwoordapparaat of teksten als `nice to meet you', dat is BATE PAPO. De kwaliteit van de T-shirts zijn uitstekend en tegen een betaalbare prijs (T-shirts voor mannen ¤34,95 en voor vrouwen ¤24,95) aan te schaffen. "Mensen zullen BATE PAPO leuk vinden omdat het concept heel breed is en voor iedereen onderwerp van de dag", zegt Justin Hendrik, een van de oprichters van BATE PAPO. "We zijn 24 uur per dag bezig met communiceren, bewust of onbewust. Het is leuk om dit via je kleding te laten zien."
 
Het merknaam BATE PAPO komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is namelijk de Portugese vertaling van informeel gesprek. "Al brainstormend kwamen we op het onderwerp communicatie," legt Hendrik uit. "Het is eigenlijk wonderbaarlijk hoe snel dit zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Vanuit dit idee zijn we opzoek gegaan naar een naam. Via internet kwamen we terecht bij een ongelooflijk grote Braziliaanse community: BATE PAPO. Dat paste uitstekend bij ons idee. Later is daar nog de slogan SERIOUS SMALLTALK aan toegevoegd."
 
De kleding is vanaf vandaag te koop via de website www.batepapobrand.com. De eigenaar voegt hier nog graag even aan toe: "Er zijn ook een aantal BN'ers die de kleding al dragen." Ben jij benieuwd hoe de collectie van Bate Papo eruit ziet, neem dan een kijkje op de website.