PERSBERICHT
Helmond 3 juli 2009
Kredietcrisis: Nederlanders gek op gratis producten
Nederlanders zijn gek op gratis producten en proefmonsters. Het aantal consumenten dat op zoek is naar gratis producten stijgt nog steeds. In de maand juni is op het internet het aantal zoekopdrachten naar gratis producten met maar liefst 44% toegenomen. In de maand mei was de stijging 18%.
Door de kredietcrisis willen consumenten minder geld uitgeven en hebben ook minder geld te besteden. Als ze wel geld uitgeven dan moet het zo voordelig mogelijk.Veel producten die in de winkel te verkrijgen zijn, zijn op het internet gratis als proefmonster te bestellen. De consument kan op het internet zelf op zoek gaan naar deze acties, maar aangezien daar veel tijd in gaat zitten zijn er sites als
A-Merken
Diverse A-merken spelen handig in op de grote vraag naar gratis producten door steeds vaker een gratis artikel of proefmonster ter beschikking te stellen. Hierdoor krijgt het artikel of proefmonster dat ze aanbieden extra aandacht. Met in het vooruitzicht dat als het artikel bevalt, het in de toekomst door de consument wordt aangeschaft.
Privacy
Consumenten stellen het erg op prijs als ze weten wat er met hun persoonlijke gegevens gebeurt als ze een gratis product of proefmonster aanvragen. Dit is niet altijd duidelijk. De website
Meest populair
De gratis producten die het populairst zijn:
1 - Proefmonsters van nieuwe voedingsmiddelen
2 - Geurmonsters van nieuwe geurtjes
3 - Geld terug acties van nieuwe producten
4 - Tijdschriften, proefnummers en proefabonnementen
5 - Informatiepakketten en brochures
---
Noot voor de redactie
Ingezonden persbericht