Burgerjaarverslag 2008: positief beeld voor gemeente
Burgemeester Den Oudsten blikt terug
Deze week is het Burgerjaarverslag 2008 van de gemeente Enschede
verschenen. Burgemeester Peter den Oudsten blikt hierin terug op de
kwaliteit van de dienstverlening die de gemeente aan haar inwoners en
bedrijven biedt. De inwoners van Enschede blijken tevreden, al zijn er
uiteraard verbeterpunten.
In het Burgerjaarverslag 2008 rapporteert Den Oudsten over de relatie
van de gemeente Enschede met de burger. De gemeentelijke
dienstverlening krijgt opnieuw veel waardering: een rapportcijfer 7,8.
Dit is hoger dan het landelijk gemiddelde, maar iets minder dan in
2007 (7,9). Vooral het beantwoorden van brieven behoeft nog
verbetering. In het omgaan met klachten en bezwaren behoort Enschede
tot de voorhoede van Nederland. Enschede handhaaft zich in de top 5
van veiligste grote steden en er zit een positieve trend in de
`meetbare' veiligheid, alsook in het veiligheidsgevoel van de
Enschedeërs.
Het jaar 2008 was, na jaren van zaaien, het oogstjaar van `Enschede
levert op'. Burgemeester Den Oudsten gaat daar op in in het
Burgerjaarverslag. De stad beleefde tal van hoogtepunten en maakte
opnieuw haar reputatie waar als prijzenwinnaar.
Na de volledig digitale uitgave van vorig jaar is nu gekozen voor een
compacte en sobere `papieren' uitgave, uiteraard ook digitaal
beschikbaar op enschede.nl. Het Burgerjaarverslag 2008 ligt voor
geïnteresseerden klaar bij alle servicecentra van de gemeente Enschede
en bij de balies van het Stadskantoor en het Stadhuis.
Geplaatst: 03 juli 2009.
3 juli 2009
Gemeente Enschede