Gemeente Enschede

Burgerjaarverslag 2008: positief beeld voor gemeente

Burgemeester Den Oudsten blikt terug

Deze week is het Burgerjaarverslag 2008 van de gemeente Enschede verschenen. Burgemeester Peter den Oudsten blikt hierin terug op de kwaliteit van de dienstverlening die de gemeente aan haar inwoners en bedrijven biedt. De inwoners van Enschede blijken tevreden, al zijn er uiteraard verbeterpunten.

In het Burgerjaarverslag 2008 rapporteert Den Oudsten over de relatie van de gemeente Enschede met de burger. De gemeentelijke dienstverlening krijgt opnieuw veel waardering: een rapportcijfer 7,8. Dit is hoger dan het landelijk gemiddelde, maar iets minder dan in 2007 (7,9). Vooral het beantwoorden van brieven behoeft nog verbetering. In het omgaan met klachten en bezwaren behoort Enschede tot de voorhoede van Nederland. Enschede handhaaft zich in de top 5 van veiligste grote steden en er zit een positieve trend in de `meetbare' veiligheid, alsook in het veiligheidsgevoel van de Enschedeërs.

Het jaar 2008 was, na jaren van zaaien, het oogstjaar van `Enschede levert op'. Burgemeester Den Oudsten gaat daar op in in het Burgerjaarverslag. De stad beleefde tal van hoogtepunten en maakte opnieuw haar reputatie waar als prijzenwinnaar.

Na de volledig digitale uitgave van vorig jaar is nu gekozen voor een compacte en sobere `papieren' uitgave, uiteraard ook digitaal beschikbaar op enschede.nl. Het Burgerjaarverslag 2008 ligt voor geïnteresseerden klaar bij alle servicecentra van de gemeente Enschede en bij de balies van het Stadskantoor en het Stadhuis.

Geplaatst: 03 juli 2009.

3 juli 2009