Kring-apotheek professionaliseert narrowcasting

03/07/2009 09:51

kring-apotheek B.V.

's-HERTOGENBOSCH/GELEEN 3 juli 2009 - Met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen Pharma Channel en Kring-apotheek BV is de instore communicatie van Kring-apotheken verder geprofessionaliseerd. Via in de apotheek aanwezige schermen wordt aan de bezoekers van de apotheek informatie aangeboden. Door het vertonen van zorggerelateerde informatie en attractieve commerciële boodschappen, wordt de wachttijdbeleving "verzacht". Op deze wijze verstevigen de Kring-apotheken op innovatieve wijze hun leidende marktpositie.

Na een uitvoerige selectieperiode, die is afgerond met een spannende pilotfase, is Pharma Channel gekozen als preferred supplier. Cruciaal voor deze keuze waren de uitgebreide dienstverlening en de bewezen succesvolle aanpak. Zo gaat Kring-apotheek gebruik maken van de webbased beheeromgeving, de servicedesk en de contentcreation afdeling van Pharma Channel.

Deze manier van communiceren heet in vaktermen narrowcasting, een communicatiemiddel waarmee specifieke informatie wordt uitgezonden naar één bepaalde doelgroep. Op het scherm in de Kring-apotheek komen diverse vormen van informatie aan bod: thematische onderwerpen, nieuws en commerciële boodschappen. De individuele apotheker kan ook eigen informatie toevoegen.

Rendementverbetering voor Kring-apotheek

"Ik ben erg blij dat we onze dienstverlening aan de Kring-apotheken kunnen uitbreiden met narrowcasting," zegt Peter de Jong, directeur van Kring-apotheek BV. "Zowel het belang van de formule, als dat van de individuele apotheker wordt prima behartigd in dit concept. Niet alleen het element van 'wachttijdverzachting', maar met name het verhogen van het rendement is belangrijk geweest in deze keuze."

Pharma Channel ondersteunt bij profilering

"Ook wij zijn zeer verheugd met deze langdurige samenwerking", omdat het ons in staat stelt relevante content te ontwikkelen en omdat het prima aansluit bij ons shared service concept," aldus Erik Breeuwsma, directeur van Ad Channel B.V., de leverancier van Pharma Channel. "Wij willen de apotheker helpen om zich te profileren als zorgverlener. Daarom leggen wij de bezoeker van een apotheek uit wat de apotheker doet om hen van de beste zorg te voorzien en geven wij hen actuele gezondheidsgerelateerde informatie."

Kring-apotheek BV is met ruim 320 aangesloten apotheken de grootste apotheekformule van Nederland.

Pharma Channel wordt momenteel in ruim 150 apotheken via LCD-schermen vertoond en wordt door deze samenwerking marktleider op het gebied van narrowcasting in apotheken in Nederland.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.kring-apotheek.nl