Ingezonden persbericht
Persbericht
Winkelen op de tast
Zelfstandig winkelen als blinde in een winkel waar je alles kunt vinden en aan mag raken.
Wie had dat gedacht? Dit was een van de uitdagingen, waarvoor een paar visueel
gehandicapten zich vier jaar geleden gesteld zagen.
Ze richtten stichting Beleyes op en vanuit stichting Beleyes werd het Beleyes servicepunt opgezet. Een winkel met alles wat
interessant is voor blinden en slechtzienden (en later ook voor dyslectici!), waar je als
visueel gehandicapte in principe zelf je weg kunt vinden, door bv prijskaartjes in
grootletter en braille. Het idee bleek een succes. Veel mensen vinden het prettig
winkelen bij Beleyes en komen graag en vaak terug.
Toch bleek er behoefte aan meer, er werd gevraagd om een webwinkel, zodat men zich van te
voren kon oriënteren op het net of eventueel de eerder in de winkel gevoelde radio te
bestellen, zodra het vakantiegeld binnen was. Die webwinkel kwam er. Maar er moest nog
gezocht worden naar een goede naam. Omdat je in het Beleyes Servicepunt alles mag
aanraken, kwam als winnaar uit de bus: www.winkelenopdetast.nl. Onder die naam kunt u dus
vanaf vandaag de webwinkel van stichting Beleyes bereiken.
Doordat alle medewerkers zelf blind of slechtziend zijn, biedt stichting Beleyes werk en werkervaring aan visueel gehandicapten.