Ingezonden persbericht
Accenture beloont innovatieve concepten
Inschrijvingen Innovation Awards 2009 van start!
Amsterdam 01 juli 2009 - Accenture opent deze week de inschrijvingen voor de Innovation Awards 2009. Tot 31 juli hebben partijen uit de Media, Entertainment, Communicatie en High Tech industrie de gelegenheid hun meest innovatieve concepten in te dienen. Tevens heeft het publiek de mogelijkheid om een innovatief concept te tippen. Door het uitreiken van de Innovation Awards 2009 wil Accenture innoverende bedrijven de erkenning geven die zij verdienen, ze bij elkaar brengen ter verdere stimulatie en de innovatie binnen deze industrieën in kaart brengen. Een vakjury zal ook dit jaar de concepten beoordelen op innovativiteit, succes en potentie, waarna in oktober de winnaars van de 'Blauwe Tulp' bekend zullen worden gemaakt tijdens het Innovation Seminar. De Innovation Awards (www.innovation-awards.nl), georganiseerd door Accenture en haar mediapartners, zijn in de afgelopen jaren uitgegroeid tot hét toonaangevende innovatie evenement in de industrie.
Gezien de breedte en omvang van de aanmeldingen van de eerdere edities, is er dit jaar voor gekozen om een zevental categorieën te benoemen waarvoor concepten kunnen worden ingeschreven. Onder de nieuwe categorieën vallen onder andere '' best mobile concept'', ''best gaming concept'', ''best connected device concept'' en 'best lifestyle concept'. Dit doet meer recht aan de diversiteit van aanmeldingen uit de eerdere edities en geeft de vakjury de mogelijkheid om meer bedrijven de erkenning en aandacht te geven die ze verdienen. Dit jaar is het dan ook mogelijk voor bedrijven uit de Nederlandse en Belgische High Tech industrie om hun meest innovatieve concepten in te schrijven.
Tijdens het Innovation Seminar zullen, naast de Award uitreiking, verschillende sprekers hun licht laten schijnen over innovatie en de huidige ontwikkelingen in de Nederlandse en Belgische markt.
Publieksprijs
Naast de categorie winnaars die door de vakjury worden gekozen, wordt op het Innovation Seminar ook de publieksprijs uitgereikt aan het concept met de meeste stemmen van het publiek. Vanaf begin september kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen om aan te geven welk concept de publieksprijs verdient.
In 2008 is de prijs van "het meest innovatieve concept" uitgereikt aan Myngle, de wereldwijde online marktplaats voor taallessen. Myngle werd door een vakjury uit ruim 200 aanmeldingen uitgeroepen tot winnaar. Met ruim 12.500 stemmen van het Nederlandse publiek ging de "publieksprijs" naar Buienradar. In 2007 ontvingen respectievelijk Sellaband en Hyves de Jury en Publieksprijs.
Inschrijven
Voor deelname aan de Innovation Awards moet het concept aan een tweetal criteria voldoen. Het concept is op de markt geïntroduceerd tussen januari 2006 en juni 2009 en is ontwikkeld door een Nederlands of Belgisch bedrijf uit de Media, Entertainment, Communicatie of High Tech industrie.
Concepten kunnen nu worden ingediend via www.innovation-awards.nl, al waar u ook de mogelijkheid heeft om een ander concept te tippen.
Uitreiking Accenture Innovation Awards 2008
Over Accenture
Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk én bewezen ervaring in consulting, technology en outsourcing, kan Accenture de juiste mensen, vaardigheden en technologieën inzetten. Circa 177.000 Accenture medewerkers, waarvan ruim 2600 in Nederland, helpen klanten in 120 landen high-performance organisaties te worden. De mondiale omzet over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2008, bedroeg 23.39 miljard Amerikaanse dollar. Kijk voor meer informatie op www.accenture.nl.
***