Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Disney series brengen JETIX marktleiderschap


01 Juli '09 Hilversum ­ JETIX is door populaire Disney-series de nummer 1 op het gebied van kindertelevisie met een gemiddeld marktaandeel van 31,1% in de maand juni.

`Het Hotelleven van Zack & Cody' is de best bekeken serie over alle televisiezenders bij de doelgroep 6-12 jaar in het tijdslot 06:00 ­ 18:00 uur. Een resultaat om trots op te zijn! Tijdens de lunch weet deze Disney-serie met een gemiddelde kijkdichtheid van 5,2% en een marktaandeel van 51,8% een geweldige prestatie neer te zetten. Met een gemiddeld zenderaandeel van 40,7% verslaat JETIX haar dichtstbijzijnde concurrent tijdens de lunch op schooldagen met een voorsprong van 6,1%!

`Kid vs Kat' scoort een gemiddeld marktaandeel van 29,1% met een kijkdichtheid van 4%. en `Phineas & Ferb' bereikte een gemiddeld marktaandeel van 33,2% met een gemiddelde kijkdichtheid van 3,8%.

Met de afsluiting van deze succesvolle maand
verheugt JETIX zich alweer op de
zomerprogrammering! Hannah Montana fans hebben deze zomer reden genoeg om op JETIX af te
stemmen. JETIX zendt nieuwe afleveringen uit van Disney's hitserie, deze keer in originele engelse versie. Daarnaast heeft JETIX komende maand speciale
marathons van `Phineas & Ferb', `Jackie Chan
Adventures', `Pokémon' en `Zack & Cody' in petto.

Daan van Leeuwen, programmadirecteur van Jetix Nederland, zegt: "Het was een fantastische maand met recordcijfers voor onze Disney-series. Om de kijkers hiervoor te bedanken hebben we deze zomer een aantal marathons op het programma staan. We hopen dat het voor onze trouwe kijkers een
fantastische zomer wordt met een driedubbele portie van hun lievelingsseries."

Het Hotelleven van Zack & Cody

(Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht