Ingezonden persbericht
Discovery Channel noteert historische junimaand
Mannenzender scoort met Tough guys-thema
Amsterdam, 1 juli 2009 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, behaalde een recordmarktaandeel van 3,9% in de doelgroep Man 20-49 in de maand juni. Hiermee was het de beste junimaand voor de zender ooit en was Discovery Channel opnieuw de onbetwiste tiende zender van Nederland. Het bereik groeide door naar 10,5 miljoen kijkers per maand.
Met een marktaandeel van 3,9% in de commercieel interessante doelgroep Man 20-49 groeit Discovery Channel stabiel verder. De maand juni laat een stijging van 40% zien ten opzichte van dezelfde maand in 2007, het vorige jaar zonder EK of WK voetbal. De zender die mannen inspireert om hun passies na te leven, laat opnieuw zenders als Comedy Central en RTL 8 achter zich en staat nog sterker op de tiende zenderpositie van Nederland. Het bereik van de mannenzender groeide door naar 10,5 miljoen kijkers per maand.
Discovery Channel verklaart de consequente groei door de sterke programmering, met nieuwe afleveringen van successeries en de introductie van veel nieuwe series. Alco de Jong, Channel Director Discovery Networks Benelux: "Het tough guys-thema slaat aan. De Nederlandse man waardeert programma's als America's Port, Black Gold en Industrial Junkie en dat zien we terug in de kijkcijfers. Uit onze recente mannenonderzoeken blijkt dat mannen vanwege een strakke agenda selectief met hun mediagebruik omgaan. Dat zij voor Discovery Channel kiezen, laat zien dat onze programmering mannen weet te raken."
Discovery Channel's hitserie Ultimate Survival scoorde onverminderd goed met een marktaandeel van 3,1% in prime time op woensdagavond. De nieuwe serie American Loggers op maandagavond was even succesvol in de doelgroep Man 20-49 met een marktaandeel van 2,9%. Ook in het weekend heeft Discovery Channel een trouw publiek. Op zondagochtend heeft Ray Mears' Extreme Survival een marktaandeel van 8,6% en Mega World 8,5%, beiden in de doelgroep Man 20-49.
Discovery Networks, vertegenwoordigd door Discovery Channel en Animal Planet, bereikte ook in de brede commerciële doelgroep 20-49 een nieuwe mijlpaal met een totaal marktaandeel van 3,8%: een groei van 36% ten opzichte juni '07.
o-o-o-o
Ingezonden persbericht