Delixl
Deli XL en Deventer Ziekenhuis vallen in de prijzen bij Best Practice Award
Deli XL en Deventer Ziekenhuis zijn in de prijzen gevallen tijdens de
uitreiking van de `Best Practices Awards 2009'. Zij hebben deze prijs
ontvangen voor de Best Practice `Roomservice in zorgproces integraal
ingevoerd'.
Tijdens het Best Practice evenement hebben circa 200 bestuurders,
managers en beleidsmakers uit zorg, welzijn en wonen kennis kunnen
maken met zeventien genomineerde Best Practices: initiatieven,
projecten en instrumenten die (aantoonbaar) effectief zijn,
overdraagbaar naar andere organisaties en vooral: relevant voor zorg,
welzijn en wonen.
Deli XL & Deventer Ziekenhuis
Deli XL & Deventer Ziekenhuis zijn tijdens de uitreiking van de awards
op de tweede plaats geëindigd met de Best Practice `Roomservice in
zorgproces integraal ingevoerd'. Deze Best Practice betreft de
ontwikkeling van een `droomserviceconcept' waarbij een inspirerende
samenwerking is ontstaan tussen Deventer Ziekenhuis en Deli XL. Het
Deventer Ziekenhuis is één van de eerste ziekenhuizen dat patiënten
laat genieten van maaltijden op basis van roomservice. Van een
centrale keuken in eigen beheer naar volledige uitbesteding van
bereiding met een absolute topkwaliteit aan maaltijdvoorziening voor
patiënten. Dit vergt een zeer goede planmatige ontwikkeling en
invoering. Het gastvrijheidsconcept ligt ten grondslag aan deze
aanpak. In het juryrapport klonk veel waardering voor de roomservice
en gastvrijheidsconcept die in het Deventer Ziekenhuis is ingevoerd.
Een inspiratiebron voor andere zorginstellingen, zo vinden velen. In
de jury hadden de volgende juryleden zitting: Drs. Gita Gallé
(Directeur NVZ), Hans Bruning (directeur VGN), Adriaan Wirtz (Actiz)
en Wouter Teer (GGZ).
Vincent Bos, Directeur Institutioneel van Deli XL: "Wij zijn erg
verheugd om te zien dat het Roomserviceconcept nu een jaar succesvol
draait in het Deventer Ziekenhuis. De bevestiging van de jury leert
ons dat wij met het `droomserviceconcept' in staat zijn onze klanten
in de zorg professioneel verder te helpen met alle vraagstukken rondom
eten en drinken. Onze droom om elke dag weer een feestje te maken van
het eten en drinken in de zorg wordt hiermee bewaarheid. Wij blijven
ernaar streven het eten en drinken goed te positioneren bij onze
klanten in de zorg; het is immers het goedkoopste en lekkerste
medicijn."
De winnaar van de Best Practice Award 2009 is de combinatie
Ontmoetingscentrum Prinsenhof - Gemeente Rotterdam &
Transitieprogramma in de Langdurige Zorg.
Voor nadere informatie en/ of opvragen van meer foto´s:
Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer: (0318) 678 662 / (06) 51 288 020
E-mailadres: simon-de.ridder@delixl.nl
Over Deventer Ziekenhuis
Het Deventer Ziekenhuis is lid van de Samenwerkende Topklinische
opleidings Ziekenhuizen (STZ). Tot de vereniging behoren 26
ziekenhuizen die niet academisch zijn, maar door hun
voorzieningenniveau en opleidingsinspanning tot de top van de algemene
ziekenhuizen behoren.
Feiten en cijfers:
* 2.000 medewerkers (1.550 fte);
* Ca. 19.000 opnames;
* Ca. 100.000 verpleegdagen;
* Ca. 20.000 dagbehandelingen;
* Ca. 300.000 polikliniek bezoeken;
* 378 bedden.;
* 8 bedden voor hartbewaking;
* 44 bedden dagbehandeling;
* 36 dialysestoelen;
* 15 IC-bedden;
* 10 kraamsuites.