Consumentenbond


---


1 juli 2009

Groepsactie Telfort en Ziggo succesvol

Telfort en Ziggo hebben klachten van leden van de Consumentenbond voortvarend opgelost. Dat blijkt uit de evaluatie van de groepsactie die de bond eind maart 2009 opstartte. De bond blijft het functioneren van deze providers in de gaten houden via de Providermonitor die tweemaandelijks in de Digitaalgids wordt gepubliceerd. In bijna twee maanden tijd ontving de bond 319 klachten over Telfort en 410 klachten over Ziggo, met name over slecht of niet functionerende telefoon- en internetverbindingen.

De Consumentenbond heeft de gesprekken met beide providers over deze actie als constructief ervaren en vindt het positief dat beide bedrijven zich hebben ingezet om mee te werken aan het oplossen van de bestaande klachten. De groepsactie met Telfort en Ziggo heeft geleid tot substantieel minder klachten over beide providers en nieuwe klachten worden sneller opgelost.

Groepsacties

De meeste klachten die bij de Consumentenbond dagelijks binnenkomen gaan over internet, (mobiele) telefonie of een combinatie daarvan. Dat blijkt ook uit de Providermonitor van de Consumentenbond. Waar mogelijk probeert de bond afspraken met providers te maken om langlopende klachten opgelost te krijgen.

---