Consumentenbond
---
1 juli 2009
Groepsactie Telfort en Ziggo succesvol
Telfort en Ziggo hebben klachten van leden van de Consumentenbond
voortvarend opgelost. Dat blijkt uit de evaluatie van de groepsactie
die de bond eind maart 2009 opstartte. De bond blijft het functioneren
van deze providers in de gaten houden via de Providermonitor die
tweemaandelijks in de Digitaalgids wordt gepubliceerd. In bijna twee
maanden tijd ontving de bond 319 klachten over Telfort en 410 klachten
over Ziggo, met name over slecht of niet functionerende telefoon- en
internetverbindingen.
De Consumentenbond heeft de gesprekken met beide providers over deze
actie als constructief ervaren en vindt het positief dat beide
bedrijven zich hebben ingezet om mee te werken aan het oplossen van de
bestaande klachten. De groepsactie met Telfort en Ziggo heeft geleid
tot substantieel minder klachten over beide providers en nieuwe
klachten worden sneller opgelost.
Groepsacties
De meeste klachten die bij de Consumentenbond dagelijks binnenkomen
gaan over internet, (mobiele) telefonie of een combinatie daarvan. Dat
blijkt ook uit de Providermonitor van de Consumentenbond. Waar
mogelijk probeert de bond afspraken met providers te maken om
langlopende klachten opgelost te krijgen.
---