Gemeente Boarnsterhim


Aankondiging opdracht schoonmaken (hekkelen) van watergangen en greppels

(besteknr. OW-2009-01)

Het betreft hier de volledige publicatie van de aankondiging van de hierboven genoemde opdracht. Dit is als pdf-bestand bijgevoegd.

AANKONDIGING OPDRACHT SCHOONMAKEN (HEKKELEN) VAN WATERGANGEN EN GREPPELS IN GEMEENTE BOARNSTERHIM, PERIODE 2009 en 2010

AFDELING I: AANBESTEDENDE DIENST
I.1) NAAM, ADRESSEN EN CONTACTPUNT(EN)
Gemeente Boarnsterhim, Afdeling Openbare Werken, Postbus 40, 9000 AA Grou, Tel 0566 - 629 393, Fax 0566 - 622 424. Internetadres:
Adres van de aanbestedende dienst:
www.boarnsterhim.nl
Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen op het volgende adres: Gemeente Boarnsterhim, Afdeling Openbare Werken, Postbus 40, 9000 AA Grou, t.a.v. de heer A.P. Nicolai, Tel. 0566-629 258, E-mail gemeente@boarnsterhim.nl of C. van Slooten, Tel. 0566 - 629 355. Bestek en aanvullende documenten zijn verkrijgbaar op: Gemeente Boarnsterhim, Afdeling Openbare Werken, Postbus 40, 9000 AA Grou, t.a.v. de heer H. van der Goot, Tel. 0566-629 257, E-mail gemeente@boarnsterhim.nl I.2) TYPE AANBESTEDENDE DIENST EN HOOFDACTIVITEIT OF -ACTIVITEITEN: Regionale of lokale instantie
Openbare ruimte
De aanbestedende dienst koopt aan namens andere aanbestedende diensten: neen.

AFDELING II: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

II.1) BESCHRIJVING
II.1.1) Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming: Bestek schoonmaken (hekkelen) van watergangen en greppels Gemeente Boarnsterhim, periode 2009 en 2010. II.1.2) Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten: Diensten
Categorie diensten: nr. 27
Belangrijkste plaats van de dienstverlening:
Het uit te voeren werk is gelegen in de hele Gemeente Boarnsterhim, Provincie Friesland (NL). II.1.3) De aankondiging betreft:
Een overheidsopdracht.
II.1.4) Inlichtingen over een raamovereenkomst:
n.v.t.
II.1.5) Korte beschrijving van de opdracht:
Het betreft het uitmaaien (klepelen) van de taluds tot het water of de bodem, het schoonmaken (hekkelen) van de watergangen, het op hopen zetten van het hekkelafval op gemeentelijke percelen, het afvoeren daarvan naar een erkende verwerkingsinrichting en het regelen van toegang en melden van werkzaamheden in het geval werkzaamheden uitgevoerd moeten worden op percelen van particulieren (eigenaren cq huurders). Tevens omvat het alle gerelateerde werkzaamheden zoals aanvangswerkzaamheden, schoonmaken wegen en paden, etc. II.1.6) CPV-classificatie (Gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten) 90000000
II.1.7) Opdracht valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): Neen.
II.1.8) Verdeling in percelen.
Neen.
II.1.9) Varianten worden geaccepteerd:
Neen.
II.2) HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1) Totale hoeveelheid of omvang:
Het totale areaal schoon te maken sloten en greppels van gemeente Boarnsterhim is ca. 9450 are. II.2.2) Opties:
Neen.
II.3) LOOPTIJD OF UITVOERINGSTERMIJN VAN DE OPDRACHT: Begin: (week 36, 2009)
Einde: (week 48, 2010)

AFDELING III: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1) VOORWAARDEN MET BETREKKING TOT DE OPDRACHT
III.1.1) Verlangde borgsommen en waarborgen:
De inschrijver aan wie de opdracht wordt gegund, dient binnen zeven kalenderdagen na een verzoek van de aanbestedende dienst hiertoe, een bankgarantie van 5% van de totale opdrachtsom (excl. BTW) over te leggen, welke is afgegeven door een in één van de lidstaten van de EU gevestigde en te goeder naam en faam bekendstaande financiële instelling. De zekerheide geldt voor de uitvoeringsduur van de opdracht, alsmede voor de periode daarna totdat - naar het oordeel van de opdrachtgever - de opdrachtnemer aan al zijn verplichtingen heeft voldaan. III.1.2) Belangrijkste financierings- en betalingsvoorwaarden en/of verwijzing naar de voorschriften dienaangaande. De betaling van de aanneemsom geschiedt in 2 gelijke termijnen. Hierbij wordt elk jaar 1 termijn uitbetaald. De grootte van de betalingstermijn wordt berekend door de aannemingssom te delen door 2. De uitbetaling van een termijn zal niet eerder geschieden dan nadat is gebleken dat de aannemer aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Verdere informatie over de financierings- en betalingsvoorwaarden staat in het bestek. III.1.3) De vereiste rechtsvorm van een combinatie van ondernemers waaraan de opdracht wordt gegund: Inschrijving als combinatie is niet toegestaan.
III.1.4) Andere bijzondere voorwaarden aan de uitvoering van de opdracht: Neen.
III.2) VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1) Persoonlijke situatie van ondernemers, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister:
1. De inschrijver dient ingeschreven te staan in het beroeps- of handelsregister.
2. De algemene uitsluitingscriteria zoals deze vermeld staan in artikel 2.7.4. van de ARW 2005 zijn niet van toepassing op de inschrijver. III.2.2) Economische en financiële draagkracht:

1. Als de gegadigde een dochteronderneming is dient de moederonderneming zich door middel van een verklaring garant te stellen voor de volledige en juiste uitvoering van de opdracht en de daaruit voortvloeiende aansprakelijkheid.
2. De gegadigde dient te verklaren in staat te zijn tot het geven van een bankgarantie van 5% van de opdrachtsom op het moment dat de opdracht aan hem wordt gegund.
3. De gegadigde dient een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te hebben met een minimale dekk ing van ¤ 500.000 per gebeurtenis te hebben. III.2.3) Vakbekwaamheid:

1. De gegadigde dient 1 referentie te kunnen geven waaruit aantoonbare ervaring blijkt met een recent (periode 2002 t/m 2008) soortgelijk werk.
2. De inschrijver (en de door hen in te zetten onderaannemers) dient in bezit te zijn van een VCA certificaat. 5. De inschrijver dient te bezitten over een, voor dit werk, toereikende organisatie met een gemiddelde bezetting van minimaal 5 , voor dit werk, vakbekwame personen in het hoogseizoen gerekend over de laatste 3 jaar. 6. De inschrijver dient minimaal voor dit werk de beschikking te hebben over een mobiele kraan op wielen, een midi-kraan op rups, een veegboot en een trekker met minimaal 50-60 cm brede achterbanden. 7. Het door de gegadigde ten behoeve van dit werk in te zetten personeel beheersen de Nederlandse taal in woord en geschrift. III.2.4) Voorbehouden opdrachten:
Neen.
III.3) VOORWAARDEN BETREFFENDE EEN OPDRACHT VOOR DIENSTVERLENING: III.3.1) Het verrichten van de dienst is aan een bepaalde beroepsgroep voorbehouden: Neen.
III.3.2) Rechtspersonen moeten de namen en de beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast: Neen.

AFDELING IV: PROCEDURE

IV.1) TYPE PROCEDURE
IV.1.1) Type procedure:
Openbaar.
IV.1.2) Beperkingen op het aantal ondernemingen dat verzocht wordt in te schrijven of deel te nemen: Neen
IV.2) GUNNINGSCRITERIA
IV.2.1) Gunningscriteria:
Economisch meest voordelige aanbieding
De inschrijvingen worden beoordeeld op:

* De hoogte van de aanneemsom (wegingsfactor 3);
* De hoogte van de verrekenprijs (wegingsfactor 3).

Als meerdere inschrijvers de hoogste score hebben wordt het werk gegund aan de diegene die de laagste aanneemsom heeft. IV.2.2) Er wordt gebruik gemaakt van een elektronische veiling: Neen.
IV.3) ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.1) Referentienummer van het dossier bij de aanbestedende dienst: OW-2009- 01
IV.3.2) Eerdere aankondigingen betreffende dezelfde opdracht: Neen.
IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document: Voor het bestek met tekeningen (pdf-formaat) wordt een bedrag van ¤ 250,00 in rekening gebracht. Hiervoor ontvangt de inschrijver een acceptgiro. IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 11 augustus 2009 - 10:00u
IV.3.5) Datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden: N.V.T.
IV.3.6) Taal of talen die mogen worden gebruikt bij inschrijvingen of verzoeken tot deelneming: Nederlands.
IV.3.7) Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: Periode in dagen: 45 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen) IV.3.8) Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: De enveloppen kunnen tot 11 augustus 2009, 10:00u gedeponeerd worden in de daarvoor bestemde afgesloten bus op het gemeentehuis van Boarnsterhim, J.W. de Visserwei 10 te Grou. Op deze enveloppe dient in de linkerbovenhoek de volgende tekst te worden opgenomen: AANBESTEDING bestek OW-2009-01, NIET OPENEN.

Op 11 augustus 2009 zullen de enveloppen door 2 hiertoe bevoegde medewerkers van de aanbestedende dienst worden geopend. Hierbij mogen geen personen aanwezig zijn. IV.3.9) Moment en wijze van bekendmaking uitslag aanbesteding: Op 11 augustus 2009 zullen de inschrijvers geïnformeerd worden over het resultaat van de aanbesteding. Hiervoor zal per fax en brief het proces verbaal van aanbesteding naar hen toegezonden worden.

AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.1) PERIODIEKE OPDRACHT
Neen.
VI.2) OPDRACHT HOUDT VERBAND MET EEN PROJECT EN/OF EEN PROGRAMMA DAT MET MIDDELEN VAN DE GEMEENSCHAP WORDT GEFINANCIERD: Neen.
VI.3) NADERE INLICHTINGEN
Het Aanbestedingsreglement Werken 2005 (ARW2005) is op de aanbesteding van toepassing. Vragen met betrekking tot dit bestek kunnen alleen per e-mail gesteld worden. Dit kan tot 4 augustus 2009, 9:00u. Het e-mailadres hiervoor is nicolaia@boarnsterhim.nl . De vragen met de bijbehorende antwoorden zullen verwerkt worden in een nota van inlichtingen. De nota('s) van inlichtingen wordt (worden) toegezonden aan een ieder die uitgenodigd is om op dit werk in te schrijven. De inschrijvers zijn verplicht zich van het bestaan van een eventuele nota c.q. nota's van inlichtingen te overtuigen, aangezien de aanbesteder geen verantwoording op zich neemt voor een goede ontvangst ervan. Verder ligt (liggen) de nota('s) na de datum waarop de inlichtingen zijn verzonden ter inzage op het gemeentehuis van de Gemeente Boarnsterhim, J.W. de Visserwei 10 te Grou. VI.4) Beroepsprocedures:
VI.4.1) Voor beroepsprocedures bevoegde instantie: Rechtbank Leeuwarden, Postbus 1702, 8901 CA Leeuwarden, tel: 058-2 34 15 55, fax: 058-2 34 15 30. VI.4.2) Instellen van beroep:
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor het instellen van een beroep: De inschrijver verliest zijn recht om de onder VI.4.1 genoemde geschillen voor te leggen, en dient derhalve niet ontvankelijk te worden verklaard in zijn vorderingen, wanneer het geschil later aanhangig wordt gemaakt dan 15 kalenderdagen na dagtekening van de mededeling zoals bedoeld in artikel 3.31.5 ARW2005. VI.5) Datum van publicatie van deze aankondiging.

3 juli 2009