Mobistar
Mobistar integreert als eerste operator sociale netwerken in zijn jongerenaanbod
29 mei 2009
Mobistar herpositioneert de herlaadbare kaart door als eerste mobiele operator gratis toegang te bieden tot Netlog en Facebook aan de TempoMusic-klanten via Orange World. Mobistar biedt hiermee een antwoord op een nieuwe communicatiestijl van de jongeren.
Uit studies(1) blijkt dat 63 % van de jongeren vandaag een profiel heeft op een sociale netwerksite en dat de helft ervan zijn profiel dagelijks consulteert en/of updatet. In het noorden raadplegen vooral jongeren tussen 13 en 20 jaar het sociale netwerk Netlog. Facebook is vooral populair in het zuiden van het land in de leeftijdscategorie 20-25 jaar. Onderzoek toont aan dat de communicatiegewoonten van de jongeren met hun gsm zijn geëvolueerd. De 1/1-communicatie via stem- of sms-verkeer maakt meer en meer plaats voor een 'one/many'-communicatie via chat en sociale netwerken.
Mobistar vernieuwt daarom zijn TempoMusic-aanbod en bevestigt hiermee opnieuw zijn commercieel leiderschap in de prepaidmarkt. TempoMusic evolueert mee met de communicatiegewoonten van de jongeren. Mobistar was de eerste om gratis sms'jes structureel aan te bieden aan TempoMusic-klanten. Vandaag integreert Mobistar als eerste operator de toegang tot sociale netwerken via de gsm in het TempoMusic-aanbod.
Tot 1 juli zijn alle sessies voor de TempoMusic-klanten op Netlog en Facebook via Orange World gratis. Daarna is de toegang tot de sociale netwerksites structureel geïntegreerd in het TempoMusic-aanbod: bij elke herlaadbeurt van minimaal 15 euro binnen de 31 dagen na de vorige herlaadbeurt, krijgt de TempoMusic-klant 300 gratis sessies (sessie = 1h of 1MB) op Netlog en/of Facebook in België, en 5000 gratis sms'jes. De toegang verloopt volledig automatisch vanaf de eerste herlaadbeurt (geen activering, noch installatie) en kan met elke multimedia-gsm. Het is eenvoudig en gratis, en de jongeren kunnen op hun gsm hetzelfde communicatieplatform gebruiken als op hun pc, altijd en overal.