Ingezonden persbericht


Saxion Hogeschool stimuleert toeristische ondernemers.

Gisteravond was in schouwburg Theotorne de beroemde reclame goeroe Roland van der Vorst aanwezig, om de toeristische ondernemers te inspireren over het thema nieuwsgierigheid. In een meer dan een uur durende conference over nieuwsgierigheid werden de ondernemers verrast met hoe nieuwsgierigheid in de reclame wereld gebruikt wordt. Natuurlijk waren er verschillende links naar het ondernemen in het toeristische Veluwezoom. Het grote applaus na afloop gaf aan dat de altijd kritische ondernemers tevreden waren. Het optreden van de goeroe was het hoogtepunt van een door de Saxion Hogeschool georganiseerde avond voor de ondernemers van de Veluwezoom. De studenten van de hogeschool presenteerden eerder op de avond hun resultaten van hun onderzoeken met de betrekking tot het project "Parels op de Veluwezoom." Bijvoorbeeld om de stoomtrein de aankomende jaren te laten rijden, is er een toename van het aantal bezoekers nodig. Zo worden er arrangementen bedacht waardoor de stoomtrein vaker stopt in de dorpen, mensen korter mee rijden met de stoomtrein en onderweg bijvoorbeeld een natuurwandeling onder leiding van de Woudlooper uit Dieren doen. Ook wordt de gezamenlijke website welkom op de Veluwezoom verbeterd. Elk lid van het Toeristisch Platform kan nu zijn eigen informatie en foto's op de website plaatsen. We hopen zo de gasten die onze dorpen willen bezoeken eerlijke informatie krijgen over wat er allemaal te doen is. Studenten van de hogeschool zijn ook bezig om een kinderbeeldmerk voor de Veluwezoom te bedenken, genaamd Zoomy." Een vriendelijke Schotse hooglander. Ondernemers kunnen het beeldmerk gebruiken om op hun site kindvriendelijke informatie te geven. Kleurplaten, spelletjes en kortingsbonnen. Het is mooi te zien dat de successen van de hogeschool gewaardeerd werden door de ondernemers, de voorzitter van het Toeristisch Platform Peter Oversteegen streeft namens de ondernemers naar een voortzetting van de samenwerking met Saxion Hogescholen. Ondernemers blijven altijd verantwoordelijk voor hun eigen portemonnee, het is leuk om te zien dat zoveel initiatieven vanuit de studenten komen.



Ingezonden persbericht