Ingezonden persbericht
---
Het beste maken van zakenreizen - op een scherm bij u in de buurt
Donderdag 28 mei 2009: Ooit afgevraagd hoe uw weg te vinden in onbekende buitenlandse plekken, of hoe te voorkomen dat je dat vitale ding achterlaat voor dat je vertrekt op een lange zakenreis? Als dat zo is, heeft oneworld®, de leidende wereldwijde kwaliteitsluchtvaartalliantie, alle bruikbare tips en adviezen samengebracht in een gratis te bekijken serie filmpjes, gemaakt in samenwerking met Lonely Planet, de belangrijkste verstrekker van reisinformatie.
De oneworld Travel Series bestaat uit vijf korte video's, -elk 60 tot 90 seconden lang - vol met adviezen en tips voor zakenreizigers en in een passend format gemaakt om ze online te bekijken op uw laptop, smartphone, iPod of PDA.
Iedere video belicht een specifieke uitdaging voor de regelmatig reizende zakenman/vrouw:
. Going Local - de weg vinden in het buitenland en op onbekend terrein.
. Packing It In - hoe licht en handig in te pakken en niets vergeten.
. Road Warrior - een gids om verbonden, mobiel en aan het werk te blijven tijdens het reizen.
. Stress Busters - hoe stress te verminderen, fit te blijven en je te vermaken op een zakenreis.
. Saving Time - zes tips om via nieuwe digitale en reisservices tijd te besparen als men op weg is.
Ze worden voorgesteld door experts van Lonely Planet, met inbegrip van oprichter Tony Wheeler en toppresentatrice van de Lonely Planet tv programma's Asha Gill.
Een zesde video focust op oneworld zelf, gezien door de ogen van een typische reiziger, en die laat zien hoe de kwaliteit, services en voordelen van de luchtvaartmaatschappijen, leden van de alliantie, er voor zorgen dat zakenreizen minder stress opleveren, maar juist meer voordelen en plezier met zich mee kunnen brengen.
U kunt ze vanaf vandaag bekijken - of downloaden - op www.oneworld.com/ow/news-and-information/oneworld-videos
Ondertussen komen er meer oneworld Travel Stations, die reistips en informatie bieden in een format voor de iPhone generatie - met inhoud geleverd door Lonely Planet - op luchthavens, waaronder nu ook op New York JFK's Terminal 8N en in Stockholm Arlanda's Skycity.
Zij bieden reizigers gidsen, tips en advies over een aantal van de meest gebruikte bestemmingen in de wereld en een uniek en innovatief format, en dat volledig gratis. De zeer gebruiksvriendelijke en interactieve apparatuur biedt interactieve touch screen technologie vergelijkbaar met de Apple telefoon. Reizigers kunnen ze gebruiken voor ze aan boord gaan, om toegang te krijgen tot gegevens, tekst en beelden, en om bruikbare informatie te downloaden, zoals bijvoorbeeld taalgidsen en audio casts, naar hun eigen smartphones, laptops en andere apparatuur.
Het beste maken van zakenreizen - nu op een scherm bij u in de buurt.2
De oneworld Charging Stations, die reizigers toelaten om hun GSM's, laptops en andere apparatuur gratis op te laden, werden ondertussen ook geïnstalleerd op Milaan Malpensa, met 14 vrijstaande kolommen strategisch verspreid over de luchthaven. De Charging Stations staan ook al enige tijd op Brussels Airport in België. Kijk voor meer informatie over oneworld's Travel en Charging Stations, op: www.oneworld.com/ow/news/details?objectID=15211
oneworld Commercial Director Filip Lemmens zegt: "Het doel van de oneworld's Travel Series is heel simpel -de bekendheid van oneworld en de aangesloten maatschappijen verhogen onder de reizigers - zeker zij die zakelijk reizen - op een innovatieve manier die ons anders maakt dan de concurrentie.
"Deze video's geven ons de mogelijkheid om, op een totaal andere manier dan via traditionele reclame, de persoonlijke en kwaliteitsservice van oneworld en de aangesloten maatschappijen te illustreren naar onze reizigers en dat op ieder onderdeel van de reis."
.
Over oneworld
oneworld overkoepelt een aantal van de grootste en beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas en Royal Jordanian, plus ongeveer 20 dochtermaatschappijen zoals American Eagle, het Zuid-Afrikaanse Comair, Dragonair, LAN Argentina, LAN Ecuador en LAN Peru. Mexicana en haar dochteronderneming Click Mexicana worden in 2009 lid van de alliantie.
Deze luchtvaartmaatschappijen:
. Bedienen samen ca. 700 luchthavens in bijna 150 landen, met meer dan 9000 vluchten per dag.
. Hebben bijna 550 luchthavenlounges voor luxeklanten.
. Vervoeren ongeveer 320 miljoen passagiers per jaar.
. Stellen 250.000 mensen tewerk.
. Beheren bijna 2500 vliegtuigen.
. Generen jaarlijks meer dan 100 miljard dollar aan inkomsten.
oneworld is de enige alliantie met leden uit Zuid-Amerika, het Aziatische Midden-Oosten en Australië.
Dankzij de alliantie kunnen deze luchtvaartmaatschappijen hun klanten meer service en voordelen bieden dan ze dat afzonderlijk zouden kunnen. Dit houdt onder andere in dat klanten de beschikking hebben over een groter routenetwerk, betere mogelijkheden hebben om frequent-flyermijlen en -punten te verdienen en te verzilveren binnen het gehele netwerk van oneworld en gebruik kunnen maken van meer lounges op de luchthavens.
{0>For further media information, contact:Voor meer media-informatie kunt u contact opnemen met: . {0>oneworld media representative Belgium and Netherlands Ocky Wiemeyer, on +31 20 715 5330, at D >Ocky Wiemeyer, oneworld-persvertegenwoordiger voor Nederland,
telefoon +31 20 715 5330; e-mail ocky@improve-network.com . {0>oneworld Vice-President Corporate Communications Michael Blunt, on +44 7711 997487, at mblunt@oneworld.comMichael Blunt, Vice-President Corporate Communications van oneworld,
telefoon +44 7711 997487; e-mail mblunt@oneworld.com
---- --