BERICHT AAN DE PERS
Utrecht, 28 mei 2009
Capgemini Consulting rapport `Future Dutch Mainport' stelt:
Samenwerking over traditionele domeinen heen noodzakelijk voor
concurrentiepositie Dutch Mainport
Het rapport `Future Dutch Mainport' van Capgemini Consulting, biedt handvatten om het
innovatieve vermogen van en de onderlinge samenwerking tussen partijen binnen de Dutch
Mainport gestalte te geven. De positie van deze Dutch Mainport is sterk in Europa, maar
verdere samenwerking tussen partijen is noodzakelijk voor behoud van deze positie.
Capgemini neemt drie overkoepelende trends waar die van invloed zijn op Dutch Mainport:
toenemend maatschappelijk bewustzijn, economische groei en de kritische consument. Onder
invloed van deze trends en de hierop anticiperende partijen, veranderen de Nederlandse zee- en
luchthavens in Dutch Mainport 2020.
Het rapport `Future Dutch Mainport' beschrijft de ontwikkeling van Dutch Mainport in 2020 door
een beeld te schetsen op vijf aspecten, namelijk, Infrastructuur, Goederenstromen, Kennis,
Technologie, ICT en kapitaal, Organisatie en Maatschappelijke context.
De verschillende partijen die Dutch Mainport 2020 vormgeven (verladers, logistiek dienstverleners,
overheden, inspectiediensten en lucht- en zeehaven autoriteiten) dienen nu al actie te ondernemen
om de geschetste Dutch Mainport 2020 te realiseren. De weg naar 2020 kan enkel succesvol
worden ingeslagen door samenwerking tussen de verschillende partijen over traditionele domeinen
heen.
U kunt het rapport ´Future Dutch Mainport' opvragen via:
www.nl.capgemini.com/resources/thought_leadership/future_dutch_mainport
EINDE BERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van
zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van
consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van
BERICHT AAN DE PERS
de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business
ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien
wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de
juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om
de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan
30 landen en heeft wereldwijd meer dan 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde
in 2008 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.
Capgemini Consulting is het mondiale Strategy and Transformation Consulting merk van de
Capgemini Groep, gespecialiseerd in het adviseren en begeleiden van organisaties bij
verandertrajecten, van de ontwikkeling van innovatieve strategieën tot uitvoering, met continue
aandacht voor blijvende resultaten. Capgemini Consulting biedt vooraanstaande bedrijven en
overheden een vernieuwende benadering, gebruikmakend van innovatieve methodes, technologie
en het talent van meer dan 4.000 consultants wereldwijd. Meer informatie:
http://www.capgemini.com/services/consulting.
Cap Gemini Nederland