Fashion Against Aids collectie H&M
28 mei 2009 - Fashionretailer H&M komt met een exclusieve collectie
waarvan 25 procent ten goede komt aan de bestrijding van aids. Ook
deelt het bedrijf gratis condooms uit.
H&M wil de strijd tegen aids aanbinden met een campagne op het
Leidseplein in Amsterdam. Exploitant JCDecaux heeft een deel van haar
abri's van 27 mei tot en met 3 juni volledig beschikbaar gesteld aan
de modefoto's van H&M.
Op de posters showen artiesten als Katy Perry, N.E.R.D. en Estelle de
nieuwe Fashion Against Aids collectie van H&M. 25 Pct van de opbrengst
van deze kledinglijn gaat naar hiv/aids preventieprojecten van
Designers Against Aids, UNFPA, MTV's Staying Alive Foundation en
YouthAids.
Daarnaast gingen medewerkers van H&M woensdag de straat op om condooms
te verstrekken. Dit gebeurt rond de abri op het Leidseplein. Ook zijn
de lijsten rondom de reclameposters volgeplakt met pakjes Durex
condooms.
`Het gratis verstrekken van condooms is een ludieke manier om onze
Fashion Against Aids campagne te ondersteunen en om de boodschap van
veilige seks onder de aandacht te brengen', zegt Annet Feenstra,
marketingmanager H&M Nederland. Ze meldt ook dat bij dezelfde actie
vorig jaar 90 pct van de collectie binnen een maand was uitverkocht.
Er werd uiteindelijk 1,5 miljoen euro ingezameld voor hiv/aids
preventieprojecten.