Woonbond
28-05-2009
Campagne en nieuwe website huurcommissie
In het kader van een landelijke campagne om haar naamsbekendheid te
vergroten heeft de huurcommissie ook een volledig nieuwe website
gelanceerd. Op de homepage van www.huurcommissie.nl kunnen huurders en
verhuurders nu meteen kiezen voor een huurprijs-, servicekosten- of
onderhoudscheck.
Afhankelijk van het probleem dat bezoekers van de nieuwe website
aanvinken en de kenmerken van de situatie adviseert de site de huurder
wat die het beste kan doen, bijvoorbeeld van (eerst) contact opnemen
met de verhuurder tot het direct starten van een procedure. De
daarvoor benodigde formulieren zijn van de site te downloaden, net als
tal van ander nuttig informatiemateriaal.
De compleet vernieuwde website is onderdeel van de landelijke campagne
Met de huurcommissie heb je een punt. Met advertenties en spotjes in
tal van media onder meer in gratis dagbladen als Metro wil de
huurcommissie haar naamsbekendheid vergroten en duidelijk maken bij
welke geschillen huurder en verhuurder een beroep op de huurcommissie
kunnen doen. De conflicten waarin de huurcommissie uitspraak kan doen
betreffen de huurprijs de huurder vindt die bijvoorbeeld te hoog omdat
er ernstige gebreken in de woning zijn - en de servicekosten de
verhuurder vindt bijvoorbeeld dat de huurder moet bijbetalen en dat
het voorschot omhoog moet, maar de huurder heeft geen of een
onduidelijke afrekening ontvangen en ziet niet in waarom. Vorig jaar
behandelde de huurcommissie ruim 12.000 zaken.