Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe service in Nederland speelt in op dilemma kosten vs. bereikbaarheid Ook als je beltegoed op is je ouders kunnen bellen

Rotterdam, 27 mei 2009 - Veel ouders met kinderen tussen 9 en 13 jaar hebben het dilemma dat ze graag willen dat hun kind ze altijd met hun mobieltje kan bellen als het nodig is maar niet graag een duur abonnement afsluiten. Provider Youfone heeft daarom een voor ons land nieuwe sim only service ontwikkeld: Youfone 4Kids. Kinderen kunnen daarmee, zonder abonnement, altijd bellen met vijf vooraf vastgestelde telefoonnummers. Vooraf bepalen ouders voor welk tegoed er maximaal gebeld kan worden. Is dit op, dan kan er in elk geval gebeld worden met de vijf geselecteerde 'noodnummers'. Een duur abonnement wordt zo vermeden.

Van ruim driekwart (77%) van de ouders met kinderen tussen negen en dertien jaar heeft één of meer van de kids een mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van Youfone, uitgevoerd door Ruigrok Netpanel. Belangrijkste redenen waarom zoon of dochter een mobieltje krijgt van de ouders: optimale bereikbaarheid en de veiligheid van het kind. Maar liefst 93% vindt dat zij als ouder altijd mobiel bereikbaar moeten zijn. Tachtig procent geeft aan dat een gsm bijdraagt aan de veiligheid van zoon of dochter.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 81 procent kiest voor prepaid als betaalvorm, met als voornaamste reden het kunnen beheersen van de kosten. Echter bijna de helft van de ouders van een kind met een eigen gsm (43%) vindt het een probleem wanneer hij of zij niet kan bellen omdat het beltegoed op is. Het voorkomen daarvan is dan ook de voornaamste reden om te kiezen voor een abonnement. Met het nieuwe Youfone 4Kids is er nu een oplossing waarmee geen duur abonnement nodig is en er zelfs als het beltegoed op is met vijf zelfgekozen 'noodnummers' - zoals ouders, oppas, buurvrouw en opa - gebeld kan worden.

///


Noot voor de redactie,