Qurius NV
Relatiebeheer en kennisdeling voor Kenwerk met Microsoft Dynamics CRM
Kenwerk, een onafhankelijk kenniscentrum dat zich inzet voor een
gezonde arbeidsmarkt met goed opgeleide vakmensen, werkt sinds kort
met Microsoft Dynamics CRM van Qurius. Het voornaamste uitgangspunt
voor een nieuw relatiebeheersysteem was dat Kenwerk het delen van
kennis en informatie binnen hun organisatie wilde verbeteren.
Als schakel tussen onderwijs en bedrijfsleven heeft
Kenwerk met tienduizenden relaties te maken, uiteenlopend van
ondernemers, mentoren en leerbedrijven, tot scholen en medewerkers. Om
al deze relaties goed te kunnen registeren en beheren groeide de
behoefte naar een centraal relatiebeheersysteem. Kjeld van Krieken,
senior assistent en functioneel applicatiebeheerder bij Kenwerk licht
de keuze voor Microsoft Dynamics CRM toe: "In de loop der tijd zijn er
allerlei subsystemen ontstaan, waardoor informatie niet optimaal
gedeeld kon worden. Vanuit deze situatie groeide de behoefte naar een
centraal relatiebeheersysteem." Met de relatiebeheersoftware Microsoft
Dynamics CRM worden alle gegevens van personen en organisaties op één
plek vastgelegd. Van Krieken: "Wij gebruiken CRM primair voor het
beheren van onze relatiegegevens en -contacten. Ook de documenten die
gekoppeld zijn aan deze relaties, worden met CRM optimaal
geregistreerd en beheerd." Met de komst van CRM is er betere
informatievoorziening. "Met een centraal systeem, waar iedereen
gebruik van maakt, creëer je een eenduidige werkwijze en vindt er
optimale kennisdeling plaats."
Interactieve betrokkenheid
"Uiteindelijk hebben we voor Qurius gekozen, omdat deze partij
betrouwbaar op ons overkwam. Ook had Qurius al goed nagedacht over de
implementatie: er lag een plan klaar waar wij ons in konden vinden en
dat we ook als uitgangspunt hebben genomen. De implementatie van de
oplossing vond plaats door middel van workshops. Hierdoor zijn we
vanaf het begin op een hele interactieve manier bij de oplossing
betrokken geweest. Samen met Qurius hebben we het systeem steeds meer
ingericht." Het totale traject heeft zo'n drie maanden geduurd.
Mobiel CRM
Kenwerk heeft zo'n 45 adviseurs die langs leerbedrijven gaan en
bekijken of er voldoende opleidingsklimaat aanwezig is. Voor Kenwerk
was een logisch vervolg op de keuze voor een nieuwe
relatiebeheersysteem, dat ook deze adviseurs hier de beschikking over
moesten krijgen. Van Krieken: "We wilden een optimale integratie
tussen het CRM-systeem en onze adviseurs. Qurius levert hiertoe
verschillende mogelijkheden, zoals een integratie met een PDA,
Blackberry of ander mobiel apparaat. In ons geval is er gekozen voor
nieuwe laptops, waarmee de adviseurs nu ook onderweg over Outlook en
CRM, en daarmee altijd over de meest actuele gegevens beschikken."
Ook al is de CRM-implementatie geslaagd, voorlopig is Qurius nog niet
van het toneel verdwenen bij Kenwerk. "Het CRM-systeem zal de komende
jaren nog flink uitgebreid worden. Qurius blijft onze partner voor
verdere ontwikkeling en beheer van de oplossing!"
Meer weten? Ga naar www.qurius.nl/crm voor alle informatie over
Microsoft Dynamics CRM en interessante downloads.