PB 18/2009 Kollumerland c.a. houdt klanttevredenheidsonderzoek
Kollum, 25 mei 2009
De Gemeente Kollumerland c.a. houdt van eind mei tot 15 juni 2009 een
klanttevredenheidsonderzoek onder haar inwoners. Naast een
schriftelijke burgerpeiling wordt in het gemeentehuis een onderzoek
bij bezoekers gedaan.
De uitslagen worden gebruikt om de gemeentelijke dienstverlening, waar
nodig, te verbeteren.
Kollumerland c.a. wil graag weten hoe tevreden de inwoners zijn over
de taken die de gemeente uitvoert. Ze maakt hierbij gebruik van een
instrument van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), het
zogenaamde âWaar staat je gemeenteâ. Aangezien meerdere gemeenten in
Nederland hieraan meedoen, kunnen die gemeenten de prestaties en de
oordelen van hun inwoners vergelijken en van elkaar leren.
Kollumerland c.a. ziet dit onderzoek als een 0-meting (eerste meting
bij de start van een project).
Burgerpeiling
Eén van de onderzoeken die de gemeente uitvoert, is de burgerpeiling.
Een groep van 1.000 inwoners, A-select gekozen, wordt aangeschreven
met het verzoek een enquête in te vullen.
Klanttevredenheidsonderzoek
Daarnaast wordt een klanttevredenheidsonderzoek gehouden bij de balies
in het gemeentehuis. Tijdens het bezoek krijgen alle bezoekers het
verzoek om een vragenlijst in te vullen. De vragen gaan onder andere
over de redenen van het bezoek en de dienstverlening bij de balie.
Uitslag
De informatie die uit de burgerpeiling en het
klanttevredenheidsonderzoek naar voren komt, wordt gebruikt om de
gemeentelijke dienstverlening, waarnodig, te verbeteren.
Boekenbonnen
Als dank voor het invullen van de enquêtes, worden zes boekenbonnen
van ⬠25,00 verloot.
De resultaten van het onderzoek worden rond 1 juli 2009 verwacht.
---
***********************
Gemeente Kollumerland c.a., Postbus 13, 9290 AA / Van Limburg
Stirumweg 18, 9291 KB Kollum.
Gemeente Kollumerland