Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

12 Jaar Nationaal Contact Center Benchmark Onderzoek

Maandag 25 mei 2009

FOCUS OP CRISIS
Het Nationaal Contact Center Benchmark Platform heeft dit jaar als verdiepingsthema 'Consequenties economische crisis'. Dat is in een overleg tussen MarketResponse, de sponsoren en uitgever BBP besloten.

Naast de standaardvragen over de branche, zal het onderzoek vragen bevatten over de doelstellingen van contactcenters in deze zware economische tijden. Neemt financiële accountability toe? Komt er meer druk op kostenverlaging, meer inzet op sales naast service bij inboundcontacten? Daarnaast zullen de respondenten vragen krijgen voorgelegd over wat de consequenties van de economische neergang zijn voor de interne operaties, zoals de inzet van personeel.

Vorig jaar bleek dat inhouse en facilitaire contact centers in meer dan 10 jaar nog nooit zoveel moeite hebben gehad om agents te rekruteren en te behouden. Daarom richt het NCCBP-onderzoek 2009 zich ook op het in detail identificeren van beste manieren om succesvol te werven en agents vervolgens ook te behouden.

GRATIS UW EIGEN CONTACT CENTER BENCHMARKEN
Tijdens de TCD 2009 21, 22 en 23 april is voor de 12de keer het Nationale Contact Center Benchmark Onderzoek van start. De eerste vragenlijsten worden dan uitgedeeld en begin mei ontvangen weer ruim
1.800 organisaties de vragenlijst voor het jaarlijkse Nationale Contact Center Benchmark Onderzoek. Mocht u de vragenlijst niet ontvangen en wel mee willen doen, meldt u dan aan via informatie@nccbp.nl, vul de vragenlijst via internet in of download de vragenlijst van www.nccbp.nl.

Deelnemers aan het strikt vertrouwelijke onderzoek ontvangen gratis een gepersonaliseerd rapport, waarin de eigen cijfers worden vergeleken met die van een zelf te kiezen referentiegroep. Bijvoorbeeld: dezelfde branche, grootte, en/of regio e.d.

Randstad is dit jaar hoofdsponsor van het Benchmark Onderzoek. Reserveer 8 oktober vast in uw agenda om naar Diemen te komen. Daar wordt het event gehouden waar u te horen krijgt hoe contact center Nederland ervoor staat. Daarnaast ontvangt uw van uw vakgenoten talloze tips om uw contact center verder te verbeteren.

Het onderzoek gaat over zaken als: budgettering & investeringen, service levels & performance cijfers, agent recrutering & training, verloop & ziekteverzuim, multi-channel integratie & database support, call kosten & bezettingsgraad etc..

De vragenlijst is ook dit jaar opgedeeld in verschillende subvragenlijsten, zodat u niet in een keer de gehele vragenlijst hoeft in te vullen. Door het invullen van de vragenlijst krijgt u in oktober uniek vergelijkingsmateriaal terug. Voor het opstellen van uw eigen jaarplannen, voor het bouwen van uw business case, voor het ijken van uw eigen werkwijze en doelstellingen.

Het project wordt gedragen door alle branche-organisaties: CCMA, WGCC, VCN, ITO, BtG, stN, Thuiswinkel.org, HouseHold Supplies, DDMA en wordt financieel mogelijk gemaakt door een grote groep sponsors uit de branche.

Grote bedrijven als Vodafone, Postbank, HCN, Politie, Yves Rocher, IKEA, Essent, Douwe Egberts, Interpolis, Gemeente Maastricht, Bausch & Lomb, ECI, Otto, Univé, De Telegraaf en Rabobank deden afgelopen jaar samen met nog z'n 120 andere contact centers mee. Deze bedrijven vinden het belangrijk dat er kerngetallen beschikbaar zijn voor de contact center branche en krijgen daarnaast uniek vergelijkmateriaal.

Wilt u ook weten hoe de contact centers worden gerund, wat de invloed van de crisis is, welke service levels worden gehanteerd, wat het ziekteverzuim bij die contact centers is en ga zo maar door, vul de vragenlijst in en u ontvangt in september uw eigen rapport gratis.