Ingezonden persbericht


Amadeus Ticket Changer: ticket naar de toekomst!

Drastische verbetering productiviteit van frontline personeel en klantenservice

Hoofddorp, 25 mei 2009: Amadeus, wereldwijd leider in technologie- en distributiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, komt met Amadeus Ticket Changer - een unieke oplossing die het correcte tarief, belastingen en toeslagen en boetes berekent, maar ook alle reisdocumenten voorbereidt voor uitgifte.

Met Amadeus Ticket Changer kunnen reisagenten de verzoeken van hun klanten voor wijzigingen waar dan ook ter wereld inwilligen - in een kwestie van seconden - door hen het juiste tarief en de betreffende wijzigingsboete te geven vanuit elk mogelijk verkooppunt.

Door te garanderen dat de bedragen van de eventuele extra betalingen worden verzameld, kan Amadeus Ticket Changer de kosten reduceren van Agency Debit Memos, die te wijten zijn aan onjuiste handmatige tariefberekeningen. Het zal ook de productiviteit van frontline personeel en de klantenservice drastisch verbeteren.

Telefoontjes van 30 minuten, langdurige en dure personeelstrainingen... dit zijn slechts enkele factoren waar je bij handmatige heruitgiftes van tickets mee te maken krijgt. Veeg deze allemaal weg met Amadeus Ticket Changer, een volledig geautomatiseerde end-to-end oplossing die helpt om significante kosten te besparen en het bovendien mogelijk maakt om het complexe en tijdrovende wijzigen en heruitgeven van tickets volledig te automatiseren.

Wereldwijd hebben 40 luchtvaartmaatschappijen zich aangesloten bij Amadeus Ticket Changer, waaronder KLM, British Airways, Air France en de meeste Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

De oplossing kan 80% van de tijd die momenteel nodig is om een ticket handmatig te wijzigen, besparen. Met slechts een paar eenvoudige stappen overgebleven, wordt het wijzigingsproces aanzienlijk verkort. Het kan worden gebruikt om elk type ticket opnieuw uit te geven of te herwaarderen, nationaal of internationaal. Het berekent meteen het prijsverschil en relevante informatie in de benodigde valuta. Amadeus Ticket Changer maakt automatisch alle gerelateerde reisdocumenten, waardoor reisagenten direct een nieuw ticket kunnen uitgeven.

Olaf Leenders, Director Marketing & Product Management van Amadeus Benelux, over Amadeus Ticket Changer: "In deze economische tijden, wordt de reisindustrie gedreven door de noodzaak om processen te stroomlijnen en het maximaliseren van de productiviteit, terwijl een uitstekende service aan de klant wordt geleverd. Amadeus Ticket Changer zal reisprofessionals hierbij helpen door het sterk verbeteren van de snelheid en nauwkeurigheid, waarmee reisagenten wijzigingen in reisschema's kunnen verwerken waarbij een heruitgifte van een ticket nodig is. Dit zal vooral nuttig zijn in de corporate reismarkt waar last minute wijzigingen aan de orde van de dag zijn."

Amadeus Ticket Changer is compleet geïntegreerd met de tarieven en ticketing processen en wordt gebruikt via meerdere distributiekanalen.


- einde -

Opmerkingen voor de redactie

Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en verkoopoplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, ferrymaatschappijen, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting.

De belangrijkste bedrijfslocaties van Amadeus bevinden zich in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (operationele taken - centrum voor gegevensverwerking). Daarnaast heeft Amadeus regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok. Op klantniveau is Amadeus actief in 76 landen en op meer dan 217 markten.

Het bedrijf is grotendeels eigendom van WAM Acquisition, waarvan BC Partners, Cinven, Air France, Iberia en Lufthansa aandeelhouders zijn. Amadeus heeft wereldwijd meer dan 8500 werknemers met 105 verschillende nationaliteiten in dienst.

Meer informatie over Amadeus vindt u op: www.benelux.amadeus.com

Contactgegevens:
Amadeus Benelux Improve Communication Network Luc Pannecoeck Ocky Wiemeyer Tel: +32 2 257 99 11 / +31 23 554 1430 Tel: +31 20 7155330 Fax: +32 2 460 03 84 / +31 23 562 4272 Fax: +31 20 7155339 E-mail: infobe@benelux.amadeus.com/ E-mail: ocky@improve-network.com infonl@benelux.amadeus.com